شىنجاڭدىن غەززەگىچە

شىنجاڭدىن غەززەگىچە

ماھانىغا رەھمەت ، ئۇ ئامېرىکا زۇڭتۇڭلۇقىنىڭ کاندىداتى بولدى
شىنجاڭدىن غەززەگىچە

شىنجاڭدىن غەززەگىچە

ماھانىغا رەھمەت ، ئۇ ئامېرىکا زۇڭتۇڭلۇقىنىڭ کاندىداتى بولدى

ئۇیغۇرلارنىڭ ھەممىسى شىئەلەر

ھەممىڭلار خۇدانىڭ مېھمانلىرى
پەیغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەیھى ۋەسەللەم مۇنداق دېدى: «ئەی دۇنیا خەلقى ، سىلەر خۇدانىڭ زىیاپىتىگە تەکلىپ قىلىندىڭلار! ئەمما خۇدانىڭ پارتىیىسى ھەشەمەتنىڭ ئەکسىچە ، رەسمىیەتسىز تەکلىپنامە: کىم ئاچ قالسا ، جىلغىنىڭ سۈپىتى تېخىمۇ یۇقىرى بولىدۇ. ھەزرىتى ئەلى ۋە ئۇنىڭ ئائىلىسىدىکىلەر ئۈچ کۈن ئاچ قالغان ۋە ئىپتارنى نامرات ، یېتىم ۋە کەمبەغەللەرگە بەرگەن. تاکى ئۇلارغا ھالال سۈرىسى نازىل بولغۇچە. شۇڭلاشقا ، شۇ ۋاقىتتىن باشلاپ ، بارلىق مۆئمىنلەر ئىپتارنى باشقىلارغا بېرىشکە تىرىشىدۇ ، شۇنداق بولغاندا ئۇلار ئۈچۈن بىر سۈرە نازىل بولىدۇ. ئۇ ھەر کۈنى یەرنىڭ دىئامېتىرى بىلەن تەڭ ئۆرلەیدۇ. چۈنکى ھەممەیلەننىڭ ئىپتار ئۈستەللىرى یەر یۈزىگە تارقالغان بولۇپ ، ئەگەر کىشىلەر فابۇلاغا قاراپ ئولتۇرسا ، دۇئا قىلىڭ ، ئاندىن روزىنى بۇزۇڭ. بۇ قاتارلار بىر-بىرىگە باغلانغان: ماگنىتنىڭ ماگنىت سپېکترىغا ئوخشاش ، ھەممىسى تەڭرىنىڭ ئۆیى ئەتراپىدىکى مەلۇم ئوربىتىدا ئایلىنىدۇ. ھەمدە بۇ نۆل گرادۇستىن باشلىنىدۇ ۋە: 24 سائەت ئىچىدە ئۇ بىر قېتىم یەرشارىنى ئایلىنىپ چىقىدۇ. دېمەک ، کېچىنىڭ یېرىمى ئۆتۈپ ، ئەتىگەن بولۇپ قالغۇدەک تەرتىپتە: ھەممەیلەن ئویغىنىپ ، سۇخۇر یەپ مەسچىتکە بېرىپ دۇئا قىلىدۇ. دۇنیادىکى ھەر بىر مېردىئان ئایلىنىشى بىلەن بۇنداق ھەرىکەتنى تەسەۋۋۇر قىلىپ بېقىڭ: ئۇپۇقنىڭ ئوخشىماسلىقىغا ئاساسەن ، بىر کېچە-کۈندۈز پۈتۈن یەرشارى مۇشۇنداق دائىملىق ھادىسىگە دۇچ کېلىدۇ. ئۇنىڭدىن باشقا ، کىشىلەر دۇئادىن کېیىن خىزمەتکە بارىدۇ. ئۇلار کەچکىچە مەشغۇلات قىلىدۇ. ئەلۋەتتە ، ئامېرىکا خەلقى کۈندۈزى قىزغىنلىق بىلەن دۇئا قىلغاندا ، دۇنیانىڭ ئۇ چېتىدىکى ئەھمەد ماھانىغا بېلەت تاشلاش ئارقىلىق ، مەسىلەن ئاسىیادا ، کىشىلەر کارىۋاتلىرىغا بېرىپ ، کەچتە ئۇخلاشقا تەییارلىق قىلىدۇ. شۇڭلاشقا ، ئوخشىمىغان ئىنسان دولقۇنى دائىم بارلىققا کېلىدۇ ، تەنتەربىیە ۋە ساداقەتمەنلىک مەشىقى. گورىزونتال فازا پەرقى بىلەن پۈتکۈل یەرشارىنى قاپلىغان. ئىبادەتنى قوبۇل قىلمىغانلارمۇ! ئۇلار ئۆزلىرىنىڭ ئىبادەت قىلىۋاتقانلىقىنى بىلمەیدۇ! چۈنکى بۇ توغرىلىق ئویلىنىشنىڭ ئۆزى ئىبادەت. ئۇلار توختىمای ئۆز-ئۆزىگە: نېمىشقا دۇئا قىلىشىمىز کېرەک؟ نېمىشقا مۇسۇلمان بولىسىز؟ بىز نېمىشقا شىئە بولۇشىمىز کېرەک؟ یاکى کۆرۈنمەیدىغان خۇداغا ئىشىنەمسىز؟ ئەمەلىیەتتە ، ئۇلار ئەقلىی جەھەتتىن ئىبادەت قىلىدۇ. بۇ ئىبادەت ۋە ئىنکار قىلىش ئۇلارنى دىنغا قارشى ھەرىکەتتىن قوغدایدۇ. ئاداۋەت قىلمىدى ھەمدە ئۇ کىشىلەرنى یاخشى کۆرەتتى ۋە ئۇلارغا یاردەم قىلدى (Hal al-al-Hab) شائىرغا ئوخشاش: ھاراق! یەڭ ، مۇنبەرنى کۆیدۈرۈڭ ، ئەمما کىشىلەرگە ئازار بەرمەڭ! ئەمەلىیەتتە ، دۇنیادىکى بارلىق کىشىلەر شىئەلەر ۋە خۇداغا چوقۇنغۇچىلار. ئەمما ئۇلارنىڭ بېلەت تاشلىشىنىڭ مۇستەقىللىقى ئۈچۈن ، ئۇلار دىنىی ھۆکۈملەرنىڭ بىر یۈرۈش ۋە تۈزۈمىنى قوبۇل قىلمایدۇ! بەزىلىرى ئەمەلىیەتتە شىئە ، ئەمما ئۇلار ئۇنى ئىسىم بىلەن قوبۇل قىلمایدۇ: مەسىلەن ، بىز ئىسپاتلایمىز: ھەممە ئادەم مېیىپ! ئەمما بەزى کىشىلەرنىڭ مېیىپلىکى کۆرۈنەرلىک: ئۇلارنىڭ کۆزى یوق! یەنە بەزىلىرى ئېنىق ئەمەس: ئاڭلىمایدىغان ئادەمگە ئوخشاش! یاکى یۈرەک قان تومۇر مەسىلىسى بار. چۈنکى ھەر بىر گۈلنىڭ تىکەنلىرى بار. تىکەنسىز گۈل پەقەت تەڭرى ، سەییىد جامالۇددىن ئاسادا ئابادى ئېیتقاندەک: مەن ئىسلامنى یاۋروپادا کۆردۈم ، ئەمما بىر مۇسۇلماننى کۆرمىدىم. ئىراندا مەن مۇسۇلمانلارنى کۆردۈم ، ئەمما ئىسلامنى کۆرمىدىم! رامىزانمۇ دۇنیانىڭ ھەرقایسى جایلىرىدا یىغىلىش ئېیى. روزا تۇتمىغانلارمۇ ئىپتارغا بېرىشنى کۆپرەک ئویلاڭ! ئۇلار چوڭ ئىپتار ئۈستەللىرىنى تارقاتتى. شۇڭلاشقا ، ئىپتار داستىخىنىدا ، بولۇپمۇ قەدىر کېچىلىرىدە ھەممەیلەن شىئەگە ئایلىنىدۇ. چۈنکى بۇ ئۇلارنىڭ ئویلىغانلىرى ۋە ئەستە ساقلىغانلىرى. ئۇلار یۈزىگە قارشى تۇرسىمۇ. چۈنکى ئاساسلىق شەرت ئوقۇشقا قارشى! قوللىغۇچىلارنىڭ پىکىرىنى تولۇق بىلىش. دېمەک ، ئادەم ئۆزىنىڭ نېمىنى ئىنکار قىلىۋاتقانلىقىنى بىلىشى کېرەک. سۈننىی یاکى ۋاھابى بولغانلارنىڭ ھەممىسى ئەلىنى شىئەلەردىن یاخشى بىلىدۇ. چۈنکى ھېچکىم ئۆزى بىلمەیدىغان نەرسىگە قوشۇلمایدۇ. ئەگەر بىرەیلەن بىلمەیلا قوشۇلمىسا ، بىلىپ قوشۇلمىغان ئادەمدىن یاخشى. چۈنکى ئۇ بىلگەن ھامان شىئەگە ئایلىنىدۇ. ئەمما ئۇخلاۋاتقان ئادەم ئەڭ ئاز ئاۋاز بىلەن ئویغىنىدۇ. جېس ھەممەیلەننى ئویغىتىڭ.
ئامېرىکىدىن زۇڭتۇڭ نامزاتى ئەھمەد ماھىنغا رەھمەت
ئۇیغۇرلارنىڭ ھەممىسى شىئەلەر ، چۈنکى ئۇلار کاربالانى زىیارەت قىلماقچى

مەدەنىیەت تەتقىقاتىنىڭ ئاساسىی پرىنسىپلىرى

مەدەنىیەت پەلسەپىسى: ئۇ نېمە ۋە ئۇنىڭ مەۋجۇتلۇقى ، ھېچ بولمىغاندا: ئۇنى ئەتراپلىق ئېنىقلاش ئۈچۈن چوقۇم ئۈچ پرىنسىپنى بەلگىلىشى کېرەک: بىرىنچىدىن ، ئۇنىڭ کېلىپ چىقىشى قەیەردىن ، ئىککىنچىدىن ، ھەرىکەتلەندۈرگۈچ کۈچ نېمە ، ئۈچىنچىسى ، ئاخىرقى مەقسىتى نېمە؟ . ھەزرىتى ئەلى مۇنداق دەیدۇ (ئاللاھ ئۇلارنىڭ نەدىن کەلگەنلىکىنى ، نەگە بارىدىغانلىقىنى ۋە ھازىر قەیەردە ئىکەنلىکىنى بىلىدىغانلارغا رەھىم قىلسۇن). ھافىز یەنە: مەن نەگە کەلدىم ، مېنىڭ کېلىشىمنىڭ مەقسىتى نېمە؟ مەن نەگە بارىمەن شۇڭلاشقا ، تەخمىنەن 50 یىل جەریانىدا ، مەن مەدەنىیەت تەتقىقاتى ساھەسىدىکى تەتقىقاتلارغا ئەگىشىپ ماڭدىم: ئاساسىی شەکىللەر مەدەنىیەتنىڭ ئېنىقلىمىسىغا کىرىدۇ. ئۇلارنىڭ پرىنسىپلىرى ئېنىق ۋە ئۆزگىرىشچان. مەدەنىیەتنىڭ ئەڭ مۇھىم ئېنىقلىمىسى شەھەرلىشىش. مەدەنىیەت شەھەرلىشىشتىن یۇقىرى. بىر داچىدا تۇرىدىغان ئادەمگە ئوخشاش: ۋە یالغۇز. کۈندىلىک تەلەپ بولسا ئېگىز بىنالاردا یاتاق. مەیلى ئىراندا یاکى غەربتە بولسۇن ، مەدەنىیەتنى تەتقىق قىلغانلارنىڭ ھەممىسى ئۇنى رىم یاکى ئافىنانىڭ ئىلھامى بىلەن بەلگىلىگەن. رىم ۋە ئافىنا شەھەرلەر بولۇپلا قالمای ، یېزا-کەنتلەردىن کۆپ ئەمەس ئىدى. قەیسەر ئوردىسىنىڭ سىرتىدا ، ئۇلار ۋەھشىیلەر دەپ ئاتالغان. یەنى قەیسەرنىڭ ئەتراپىغا تولغان بىر قانچە مىڭ ئادەم. ھەتتا بۇ قىسمى تولۇق ئەمەس ، چۈنکى ئۇلارنىڭ کۆپىنچىسى گلادىراتورلارنىڭ قۇلى یاکى ئەسکىرى ئىدى. قانداقلا بولمىسۇن ، شۇنىڭ بىلەن بىر ۋاقىتتا ، ئىران مۇشۇنىڭغا ئوخشاش نەچچە یۈز یېزا ۋە شەھەرنى بىرلىکتە باشقۇردى. ئۇ ھەممەیلەننى باراۋەر دەپ قاراپ ، پېرسېپولىس قۇرۇش ئۈچۈن ئىشچىلارغا ئىش ھەققى بەردى. ئىشچىلار ئۈچۈن ھېچقانداق ھوقۇقى بولمىغان مىسىر ، گرېتسىیە ، رىم ۋە جۇڭگوغا ئوخشىمایدۇ. ئۇلار ئىشلىیەلەیدىغان دەرىجىدە یېمەکلىک بەردى. ئۇ ۋاپات بولۇپلا تامنىڭ ئۆڭکۈرلىرىگە خىش یاکى تاشتەک قویۇلدى. ئۇلارنىڭ کۆپىنچىسى نۇھنىڭ بورىنىنى ئەپسانىلەر دەپ ئویلایدۇ! ئەمما ئۇنىڭ ئەسەرلىرى مەدەنىیەت دەپ ئاتىلىدۇ. یەر شارىدىکى بەزى جایلاردا ئازراق قېزىش ئارقىلىق ، 9000 یىلدىن کۆپرەک تارىخقا ئىگە مەدەنىیەتنىڭ ئىزلىرىنى تاپالایسىز. دېمەک ، نۇھنىڭ کەلکۈنلىرى یەر یۈزىنى ۋە ئۇنىڭ چۆکمە قەۋىتىنى قاپلىدى: بۇ خەزىنىلەرگە چۈشکەن یۇمشاق تۇپراق ۋە خوجایىنلىرى بىلەن دەپنە قىلىندى. شۇڭلاشقا ، مەدەنىیەت کىچىک ئەقىل ئۈچۈن کىچىک شەھەرلەرنى کۆرسىتىدۇ. بۇنىڭدىن باشقا ، ھېچکىم ئېنىق ئېیتالمایدۇ: مەدەنىیەتنىڭ کېلىپ چىقىشى نەدە! ئۇنىڭ ماتورى نېمە؟ Utopia نىڭ ئېنىقلىمىسى نېمە؟ بۇ سەرگەردانلارنىڭ ھەممىسى مەدەنىیەتنىڭ ماھىیىتى ۋە رېئاللىقىنى یوشۇرۇش. ئاساسلىق نەزەرىیە: ئىران ئىمپېرىیە ئىدى ، بار ۋە بولىدۇ. چۈنکى مەدەنىیەتنىڭ باشلىنىشى ئادەم پەیغەمبەردىن باشلىنىدۇ: تاکى خاتامغىچە داۋاملىشىدۇ: یەنى ئۇلار پەیغەمبەرلەرنىڭ ھەرىکەتلەندۈرگۈچ کۈچى ئىدى. ئەمما ئۇلار بۇ ئېنىق مەسىلىگە سەل قاراشقا تىرىشىدۇ ، شۇڭا ئۇلار بىلمەیدۇ: ئۇ قەھرىمانلار ۋە مەدەنىیەتلەرنى بارلىققا کەلتۈرىدىغان تارىخ ، یاکى تارىخ یاراتقان قەھرىمانلار. بۇ سوئالغا جاۋاب بېرىدىغان تارىخى پاکىت ئۆلکە لىنىیىسى. یەنى خاتامدىن قایمغىچە. شۇڭا ، ناھایىتى ئاددىی قىلىپ ئېیتقاندا ، ھەزرىتى ئادامدىن قایمغىچە بولغان تۈز سىزىق (تۈز سىزىق) پۈتکۈل تارىخ ۋە مەدەنىیەتنى تۇتاشتۇرىدۇ ۋە مەدەنىیەتتىن ئىبارەت ئۈچ ئاساسىی سوئالغا جاۋاب بېرىدۇ: مەدەنىیەت دېھقانچىلىق ۋە چارۋىچىلىقتىن باشلىنىدۇ: ھەزرىتى ئادەم ۋە ئۇنىڭ بالىلىرى: بالىلار قاچانغىچە ئادەم ئەلەیھىسسالام یۈز ئادەمگە یەتتى. ئۇلار ئەسىرنى تەبرىکلەشنى قۇردى. تارىخنىڭ ھەرىکەتلەندۈرگۈچ کۈچى پەیغەمبەر ۋە ئەۋلىیالار بولۇپ ، ئۇلار ئىستراتېگىیىسىنى خۇدادىن یازما شەکىلدە قوبۇل قىلغان. ئىنسانىیەت مەدەنىیىتىنىڭ مەقسىتى یەککە: ھەزرىتى قائىمنىڭ یەرشارى ھۆکۈمىتى. ئەمما بۇ لىنىیەنىڭ دۈشمەنلىرى ھەر قانداق یەردىن بۇلۇڭ یاکى سىزىق سىزماقچى. شۇڭلاشقا ، ئۇلار پەیغەمبەرلەرنىڭ ئورنىغا پەیلاسوپلار ۋە ئالىملارنىڭ ئورنىنى ئەۋلىیالارنىڭ ئورنىغا قویىدۇ. ئاتالمىش ​​تەۋراتتا ، خۇدا پىنسىیەگە چىققان ۋە یىراقتىن چىقىرىۋېتىلگەن. تارىخ ۋە مەدەنىیەت پەلسەپىسى: دارۋېننىڭ قولىدا! ئارىستوتىل یاکى ئەپلاتون. بىرىنچى ئوقۇتقۇچى بولسا خۇدا. بىرىنچى ئاپتور خۇدا. ئۇنىڭ ئىرادىسىنىڭ سىرتىدا ھېچقانداق ئىش یۈز بەرمەیدۇ ، دۇنیانىڭ کەلگۈسىمۇ ئۇنىڭ قولىدا (مالىک یۇمۇددىن)

شەھەرلەرنىڭ چەتکە قېقىلىشىنى بىر تەرەپ قىلىش چارىسى

چەتکە قېقىش دېگىنىمىز: کەنت ئاھالىلىرىنىڭ شەھەرگە قالایمىقان کىرىشىنى ، قانۇنسىز مۈلۈک یاکى یەر ئېلىشنى کۆرسىتىدۇ. شۇڭلاشقا ، ئەگەر کەنت ئاھالىلىرىنىڭ شەھەرلەرگە ، یاکى شەھەر ئاھالىلىرىنىڭ چوڭ شەھەرلەرگە ئېقىشى قائىدە-تۈزۈملەر بویىچە بولسا ، مەسىلەن ، ئەگەر ئۇلار سۈنئىی ھەمراھ شەھەرلىرىدە ئولتۇراقلاشسا ، چەتکە قېقىش ھېسابلانمایدۇ. ئەلۋەتتە ، بۇ خىزمەت ئىزدەش ئۈچۈندۇر. چۈنکى کۆچمەنلەرنىڭ کۆپىنچىسىدە کۆچمەن بولۇش ئىقتىدارى بولۇشى کېرەک: مەیلى جىسمانى جەھەتتىن بولسۇن یاکى ئىقتىسادىی جەھەتتىن بولسۇن. شەھەرلەرگە بېسىپ کىرىشنىڭ ئىککى خىل چىقىمى بار: ئەگەر خىزمەت بولسا ، ئۇلار ئالدىن یۇقىرى پۇلغا ئېرىشىدۇ یاکى ئەتکەسچىلىک قىلىدۇ. شۇڭلاشقا ، بىخەتەر خىزمەتکە ئېرىشىشنى خالایدىغانلار چوقۇم زور مىقداردا تېجەپ قېلىشى کېرەک. ئەمما ئۇلار ئۆزلۈکىدىن ماڭسا یاکى قوللىمایدىکەن ، ئۇلار بىلەن کەم دېگەندە 6 ئای چىقىم قىلىشى کېرەک: شۇنداق بولغاندا ئۇلار مۇۋاپىق خىزمەت تاپالایدۇ. شۇڭلاشقا ، چەت-یاقا ئاھالىلەرنىڭ کۆپىنچىسى ئۆز کەنتىدىکى بایلارنىڭ ئىچىدە. نامرات ئادەممۇ دېھقانچىلىقنى قىلىدۇ. یاکى ئۇ ئوخشاش بىر یېزىدا قېلىپ قالىدۇ ، بۇ بای ۋە ھاۋانى ئارزۇ قىلىدىغان بای ئادەم! ئۆزگەرتىش شۇڭلاشقا ، بۇ کىشىلەرنىڭ نامرات ئىکەنلىکى توغرىسىدىکى تەھلىل توغرا ئەمەس. بەلکى ئۇلار نامراتدەک قىلىدۇ: ھەقسىز یەر ئېلىش. ھەمدە: ئۇلار ھەمىشە ۋەدە ۋە پارا بىلەن بۇ یەکۈنگە کېلىدۇ. قۇرۇلۇشتىن کېیىن ، ھۆکۈمەت ئالدى بىلەن ئۇلارغا توک ۋە سۇ بېرىدۇ! ھەمدە ئۇلار ئىمکانقەدەر ھۆججەتلەرنى تاپشۇرۇۋالىدۇ. ئەگەر ئۇلار قانۇنىی یولدىن ئۆتکەن بولسا ، بەلکىم ئۇلار نەچچە ئون قېتىم تۆلىشى کېرەک. ئەمما ئىسلامدا چەتکە قېقىش بۇ مەنىدە ئىککى سەۋەبتىن بولماسلىقى کېرەک: بىرىنچى ، یەر خۇداغا مەنسۇپ. باشقىلارنىڭ ئىگىدارلىق ھوقۇقى بولسا ئىناۋەت: یەنى زاکاس ۋە خىزمەتنىڭ ئىناۋىتى. یەنى ئۇلار تۇرالغۇ جاینى قورشاۋغا ئالىدۇ یاکى یەر تەرەققىی قىلدۇرىدۇ. شۇڭلاشقا ، بۇ یەر ئۇنى تەرەققىی قىلدۇرغۇچىغا تەۋە دېیىلگەن (ئەل-ئارىز لامان ئاخیاخا) ، شۇڭا بىرەیلەن یەر ئالسا ، ئەمما ئۇنى تەرەققىی قىلدۇرمىسا ، ئۇ: ئۇنى باشقىلارغا قالدۇرۇشى کېرەک. بۇ خىل ئەھۋالدا ، دېھقان خوجایىنغا ئایلىنىدۇ. چۈنکى ئۇ ھەقىقىی خىزمەتنى قىلدى. ئىککىنچى سەۋەب: ساھابىلەر نەزەرىیىسى بار. ئاشاب سافا نەزەرىیىسىدە مۇنداق دېیىلگەن: تۇرالغۇسى یوق کىشىلەرنىڭ ھەممىسى مەسچىتلەردە ۋاقىتلىق تۇرالغۇ تاپالایدۇ. شۇڭلاشقا ، مەسچىت چەتکە قېقىش مەسىلىسىنى تەبىئىیلا ھەل قىلىدۇ. ئۇنىڭ تارىخى یىلتىزى رەسۇلۇللاھنىڭ کۆچۈشىگە تۇتىشىدۇ. رەسۇلۇللاھنىڭ تاغىسى ھەمزا سەییىد ئەل شاھدا مۇسۇلمان بولغاندا: پەیغەمبەر ئەلەیھىسسالام مېنىڭ قوللىشىمدا. قۇرەیشنىڭ بارلىق کاپىرلىرى: بۇ بىر ئېغىر مەسىلە. شۇڭلاشقا ، ئۇلار پەیغەمبەرگە قارشى تۇرۇشنىڭ یادروسىنى شەکىللەندۈردى. کىشىلەر پەیغەمبەرنى قىینىدى. شۇنداق قىلىپ ھەمزا چۈشەنمەیدۇ. ئاندىن ئەبۇ تالىب تارماقلىرىنىڭ ئىقتىسادىی قامال قىلىنىشى بولدى. بۇ پەیغەمبەر ئەلەیھىسسالامنىڭ بەزىلىرىنى ھەبەشىستانغا ئەۋەتىشىگە سەۋەب بولغان. ئاخىرىدا ئۇ مەدىنەگە کۆچۈشکە مەجبۇر بولدى. ئۇنىڭ مەدىنەدە قىلغان تۇنجى ئىشى چوڭ مەسچىت سېلىش. کۆچمەنلەرنىڭ تۇرالغۇ مەسىلىسىنى ھەل قىلىش ئۈچۈن ، ئۇ مۇنداق ئىککى تەکلىپنى ئوتتۇرىغا قویدى: بىرىنچىسى ، قېرىنداشلىق مەسىلىسى ، یەنى دىنىی قېرىنداشلىق مەسىلىسى ، ھەر بىر ئەنسار کۆچمەنلەر ئۆیىنى ئۆزى بىلەن بىللە ئېلىپ بېرىشى کېرەک ، ئۇلار ئۆینى ئورتاقلىشىشى کېرەک. ئىککىنچى خىل ئۇسۇل ھۈجەیرە قۇرۇش: یاکى مەسچىتنىڭ ئەتراپىدىکى کىچىک ئۆیلەر. قالغانلارنىڭ ئۇ یەردە ئولتۇراقلىشىشى ئۈچۈن. پەیغەمبەر ئەلەیھىسسالام ۋە ھەزرىتى ئەلىنىڭ ئۆیى سافانىڭ ھەمراھلىرىدىن ئىدى. بارلىق ئىشىکلەر بىر-بىرىگە ئېچىۋېتىلدى. ۋەھىی کەلگەنگە قەدەر بارلىق ئىشىکلەرنى تاقاش کېرەک. پەقەت ئەلىنىڭ ئىشىکى رەسۇلۇللاھقا ئوچۇق بولۇشى کېرەک. ۋەسىیلىک قىلىش یاکى پەیغەمبەر ئەلەیھىسسالامنىڭ ۋارىسى مەسىلىسى تەدرىجىی ھەل بولىدۇ. شۇڭلاشقا ، ھەممە یەردىکى سەرگەردانلار ، سەرگەردانلار ۋە سایاھەتچىلەر مەسچىتکە بېرىشى کېرەک. ھەمدە ئىمامزادەگە ئوخشاش مەسچىتنى سېلىڭ ، ئەتراپتا نۇرغۇن ئۆیلەر بار. . ھېچکىم پاناھسىز قالمىدى. ئەگەر مەن ئامېرىکىنىڭ پرېزىدېنتلىقىغا بېلەت تاشلىسام ، بۇ پىلاننى یولغا قویای ، شۇنداق بولغاندا بارلىق کىشىلەر تەڭرىنىڭ زېمىنىدا ئورتاقلىشىدۇ. ئۆی-ماکانسىز کىشىلەر ھازىر ھەرىکەت قىلىشى کېرەک. دېمەک ، ئامېرىکا پارلامېنتى ، ئاقسارای ، بەشبۇرجەکلىک بىنا ۋە بارلىق ھۆکۈمەت تارماقلىرى ئوچۇق ۋە مەخپىی تونۇلۇشى کېرەک. ئۇ یەردە ئایلىنىپ یۈردى. ئۆیگە کىرىپ ئۇخلاڭ. ئەگەر قاراۋۇللارنىڭ قارشىلىقى بولمىسا ، ئۇلار مەڭگۈ ئۆزى ئۈچۈن ئورۇن ئالىدۇ. ئەگەر ئۇلار قارشىلىق قىلسا ، ئۇلارنى ئۆلتۈرۈڭلار

ماھانىغا رەھمەت ، ئۇ ئامېرىکا زۇڭتۇڭلۇقىنىڭ کاندىداتى بولدى

تېھران سایلىمى
  ئۇ ئۆزىنىڭ ئۇچۇرىنى پۈتۈن دۇنیاغا یەتکۈزدى: بۇ ئۇچۇر JCPOA ۋە JCPOA دەۋرىنىڭ ئاخىرلاشقانلىقىدىن بولدى ، چۈنکى: سەییىد ماھۇد ناباۋىیان تۇنجى بېلەتکە ئېرىشتى ، ھەمدە ئۇنىڭ پارلامېنت باشلىقى بولۇپ قېلىش ئېھتىماللىقى ئاشتى. ئۇ ئۆزىنىڭ داڭقى ۋە داڭقىنى JCPOA غا قەرزدار ئىکەنلىکىنى بىلىشى کېرەک. چۈنکى ئۇنىڭ تىرىشچانلىقى تۈپەیلىدىن: ئۇنىڭدا ئون ئىککى یاقتۇرمایدىغان ماددا بایقالغان ، ئەینى ۋاقىتتىکى تاشقى ئىشلار مىنىستىرى ئېتىراپ قىلغان: ئۇنى ئوقۇمای ئىمزا قویغان. بۇ ماددىلارنىڭ بىرى سەردار سولەیمانىنىڭ قەستلەپ ئۆلتۈرۈلۈشى ۋە جىسمانى جەھەتتىن تۇتقۇن قىلىنىشى بىلەن مۇناسىۋەتلىک. سەردار شەھىد بولغاندىن کېیىن ، بۇ ئىشنىڭ ئىسپاتلانغانلىقى ۋە کۆپچىلىکنىڭ قولى ئىکەنلىکى. مەلۇم بولۇشىچە ، شەھىد سۇلایمانىنىڭ قەستلەپ ئۆلتۈرۈلۈشى مەرکىزىی ئاخبارات ئىدارىسى ، ئاخبارات ئىدارىسى ، موساد ، ئىراق ئىستىخباراتى ۋە ئىران پرېزىدېنتى ۋە سەئۇد پرېزىدېنتى ئىشخانىسى قاتارلىق یېپىق دائىرىدە ئېلىپ بېرىلغان. JCPOA نىڭ خەۋىرىگە قارىغاندا ، بەزىلىرى تېخىمۇ ئىلگىرىلىگەن ، ئەینى ۋاقىتتىکى ئىران پرېزىدېنتى ئۇچۇش ئۇچۇرى بىلەن تەمىنلەش مەجبۇرىیىتى بار. شۇڭلاشقا ، ئەگەر بۇ چۈشەندۈرۈش توغرا بولسا ، ھازىرقى پرېزىدېنتمۇ مەجبۇرى! چۈنکى ئۇ یەنىلا JCPOA نى قوبۇل قىلىدۇ! تاشقى ئىشلار مىنىستىرىغا ئەگىشىڭ: ئۇ سۆھبەتلەشتى. شۇڭلاشقا ، پەیغەمبەرلەرنىڭ خىزمىتى مۈشکۈل. ئۇ چوڭ ۋە ئۇزۇن توقۇنۇشقا قاتنىشىشى کېرەک: 190 دىن ئارتۇق ئۈنۈملۈک دۆلەتنىڭ ئاخبارات تەشکىلاتلىرىدىن. چۈنکى ئامېرىکىنىڭ رەت قىلىش ھوقۇقى ئۇلارنىڭ ھەممىسىنى ئاچچىقلایدۇ ، ئۇلار ئۆز ئىرادىسىنى ئىپادىلىیەلمەیدۇ. بىرىنچى قوڭغۇراق چەمبىرىکى تېما تېمىسى. ئۇ چوقۇم پارلامېنتقا ئىراندىکى کاپىتال قانۇنىنى بىکار قىلىش پىلانىنى ئوتتۇرىغا قویۇشى کېرەک. چۈنکى ھازىرغىچە بایقالمىغان چوڭ خاتالىق شۇکى: 1341-یىلى ئىران پارلامېنتىدا تەستىقلانغان قانۇنغا ئاساسەن: ئامېرىکىلىقلار ھەر قانداق جىنایەت سادىر قىلالایدۇ ، ھېچکىم ئۇلارغا قارشى نامایىش قىلالمایدۇ. ئەلۋەتتە ، بۇ تەسۋىر ئىلگىرى رۇسىیە پۇقرالىرى ئۈچۈن ئىدى. شۇنداق قىلىپ رۇسلار ئەڭ یاخشى کۆرىدىغان ئىران ئایاللىرىنى ئېرىنىڭ قۇچىقىدىن تارتىپ چىقاراتتى. گرىبادوۋنىڭ ئۆلتۈرۈلگەنلىکىنىڭ مۇشۇ دائىرىدە ئىسپاتلانغانلىقى. ئامېرىکىلىقلارمۇ بۇ قانۇننى قوللاندى: ئۇلار ئىراندىکى بارلىق ئەسکەرلىرىنى قىزلار مەکتىپىنىڭ ئىشىکىگە ئەۋەتتى. نوپۇس قۇرۇلمىسىنى ئامېرىکىنى قوللاپ ئۆزگەرتىش. شۇڭلاشقا ئۇ قانۇنسىز بالىلار ھازىر چوڭ بولۇپ ، ئىنقىلابقا قارشى سېپىنى ئوغۇتلىدى. ئىمام خۇمەینى تەسلىم بولۇشقا قارشى تۇرغان. ئەمما ئۇ پەقەت بىر شوئار ئىدى. چۈنکى پارلامېنتتىن باشقا مەنبەلەردىن قانۇننىڭ بىکار قىلىنىشى کۈچکە ئىگە ئەمەس. شۇڭلاشقا ، ھەسەن ئەلى مەنسۇر بولۇش سۈپىتى بىلەن ئۇنى پارلامېنتقا ئېلىپ تەستىقلاش کېرەک. ئۇ پارلامېنتتا ئۇنىڭ ئەمەلدىن قالدۇرۇلۇشىنى تەستىقلىشى کېرەک. بولمىسا ، بىز ھەرگىز قان ئۆچ ئالالمایمىز: ئەنگىلىیىدىن ئون مىلیون ئىرانلىق ، ئامېرىکىدىن 80 مىلیون ئىرانلىق. ئىککىنچى قانۇن ، ئىراننىڭ قەدىمىی یادىکارلىقلىرى ، زىبۇزىننەت ۋە مال-مۈلۈک ئەتکەسچىلىکى قانۇنى. مەدەنىیەت مىراسلىرى مۇنداق دەیدۇ: ئىراندىن ئەتکەس قىلىنغان 80 تىرىلیون دوللارلىق قەدىمىی یادىکارلىقلار ۋە قەدىمکى بۇیۇملارنىڭ ھەممىسىنىڭ تاپشۇرۇپ بېرىش توختامى بار. بۇ ئىلگىرىکىگە ئوخشاش یەر یاکى قەدىمکى بۇیۇملارنى یۆتکەش توختامىنى بىکار قىلىدىغان قارارنى تەلەپ قىلىدۇ. یۈتۈپ کەتکەن یەرلەرنى یاکى ئوغرىلانغان مال-مۈلۈکلەرنى قایتۇرۇش. نابېۋىیان ئەپەندى قوغلىشىشى کېرەک بولغان ئۈچىنچى مەسىلە ، ئامېرىکا ۋە ئىسرائىلىیەنىڭ بىرلەشکەن دۆلەتلەر تەشکىلاتىغا ئەزا بولۇشىنى ئەمەلدىن قالدۇرۇش. چۈنکى بىرلەشکەن دۆلەتلەر تەشکىلاتى نىشانىغا زىت ھالدا ئىسرائىلىیە ۋە ئامېرىکا ھۆکۈمەتلىرىنىڭ تەشکىلاتىغا ئایلاندى. ھەر ئىککىسى ئىرقىی قىرغىنچىلىق ، بۇلاڭچىلىق ۋە باشقىلارنىڭ یەرلىرىنى ئىشغال قىلىشنى ئاساس قىلىدۇ. ئامېرىکا مۇستەقىل دۆلەتکە ئایلىنىشى کېرەک. ھەمدە ئىسرائىلىیە بىرلەشکەن دۆلەتلەر تەشکىلاتىنىڭ ئەزالىقىدىن پۈتۈنلەی چىقىرىۋېتىلىشى کېرەک. چۈنکى بۇ ئىککى دۆلەتنى ئېتىراپ قىلغانلار پەقەت ئۆزلىرى ئىدى. ئۇلارنىڭ ھەر ئىککىسى ئامېرىکىنىڭ رەت قىلىش ھوقۇقى بىلەن ھایات. شۇڭلاشقا ، مەن ئامېرىکىدىن بىر کاندىدات ، ئالدى بىلەن ئامېرىکىنى ئوڭشاش ئۈچۈن ، پەیغەمبەرگە بۇ ئەھۋالنىڭ قان بەدىلىگە ئىکەنلىکىنى بىلدۈرۈڭ: غەززەدە قىرىق مىڭ شەھىد ۋە ئۈچ مىلیون سەرگەردان ، چۈنکى ئىران ئۇنى تۇتۇشقا ئارىلاشمىدى ، ئۇنىڭ بەلگىسى بۇزۇلماسلىقى ئۈچۈن. ھەمدە ئىسرائىلىیە بۇ ئورۇندىن ئىنتایىن خۇشال بولدى ، ئۇ قولىدىن کېلىدىغان بارلىق ئىشلارنى قىلدى ، شۇڭا ئۇ پارلامېنتنىڭ رەئىسلىکىنى ئۈستىگە ئېلىشى ، ھەمدە ئىسرائىلىیەگە ھۇجۇم قىلىش ۋە یوقىتىش بۇیرۇقىنى تەستىقلىشى ، ھەمدە مېنىڭ ئامېرىکىدا بېلەت تاشلىشىمغا یاردەم بېرىشى ۋە بىردىنبىر ئىران ئىمپېرىیىسى. ئەمەلگە ئاشتى. ئەھمەد ماھانىغا رەھمەت ، ئۇ ئامېرىکا زۇڭتۇڭلۇقىنىڭ کاندىداتى بولدى

یېڭى ھوقۇق قانۇنى

ھوقۇق قانۇنىیىتى ئۆزگەرمەکتە. شۇنداقلا باشقىلار ھاکىمىیەت بېشىغا کەلگەن قوراللار بىلەن ھېچکىم ھاکىمىیەت بېشىغا چىقالمایدۇ. چۈنکى ئىنسانلارنىڭ ئىرادىسى ماشىنا دەۋرى یاکى سۈنئىی ئەقىل ئەمەس ، ئۇنىڭ ئالدىدا. شۇڭلاشقا ، ئۇلار ئىلگىرىکى ھەرىکەتلەرگە ھەل قىلىش چارىسى تاپتى: یاکى ئۇنى قایتۇرۇۋەتتى. شىپىرىس ئویۇنىغا ئوخشاش ، ئۇ سىزنىڭ پىلانىڭىزنىڭ ئاخىرىغىچە مۇقىملاشقانلىقىغا ئوخشىمایدۇ ، قارشى تەرەپنىڭ ھەرىکىتىگە ئاساسەن ، ئۇنى چوقۇم ئۆزگەرتىش کېرەک. مەسىلەن ، ئەگەر ئامېرىکا بارلىق دۆلەتلەردە بازا قۇرۇش ئارقىلىق ھاکىمىیەت بېشىغا چىقسا ، یاکى یاپونىیىدىکى ئاتوم بومبىسىنى پارتىلىتىش ئارقىلىق (قورقۇنچ یاکى Quarsio) ھازىر ، کىشىلەر ئاتوم بومبىسىدىن قورقمایدۇ ۋە: ئۇنىڭ بازىسىدىن ئەمەس! چۈنکى ئۇنىڭ ئانتىتېلاسىنى ئىمام خۇمەینى لایىھەلىگەن ۋە یولغا قویغان ، ئۇ بولسىمۇ: ئىنسان دولقۇنىنى ئىشلىتىش یاکى باشقىچە ئېیتقاندا: قۇرۇق قول. ئۇ یەنە: قاننىڭ قىلىچ ئۈستىدىن غالىب کېلىشى. شۇنداقلا ، ئىسرائىلىیە دۇنیادىکى بەشىنچى قوشۇنغا ئىگە بولغاندا ، پەلەستىننى ئاسانلا ئىشغال قىلدى ، ھازىر ھېچکىم ئۇنىڭ ئۆلتۈرۈلۈشى ۋە ھۇجۇمىدىن قورقمایدۇ. ئىککى ئایدىن بۇیان ، غەززە بەشىنچى ئارمىیەنىڭ ھۇجۇم ھەرىکەتلىرى بىلەن دۇنیانى نەچچە کىلومېتىر کەینىگە سۈردى. ھەمدە بۇ قانۇن دۇنیانىڭ ھەرقایسى جایلىرىدا تەکرارلاندى. دېمەک ، بۇ قېتىم سېرىق جىلىتکە ، قورالسىز ، ماکروننى تىزىغا قورال قىلىپ تىزغا ئېلىپ کېلىدۇ. یاکى ئۇلار ئۆز رایونىغا پەلەستىن بایرىقىنى تىکتى. ئەمەلىیەتتە ، ئاقسارای خاماسنىڭ بىر تارمىقىغا ئایلاندى. بۈگۈن غەززەدىکى قاسىم کوماندىلىرىنىڭ قوماندانىمۇ بۇ قانۇننى بىلىدۇ. شۇڭلاشقا ، ئۇ ھۇجۇم ھەرىکىتىنى باشلاشقا بۇیرۇدى: ئىسرائىلىیە ئارمىیىسىنىڭ تەکشۈرۈشىگە قارشى. بۇ ئۇسۇل بىلەن کۆپچىلىک ئامال بار تەکشۈرۈشکە ھۇجۇم قىلىدۇ. ئىسرائىلىیە ئۇلارنى قانچىلىک قولغا ئالسۇن ، ھېچ نەرسە یوقاپ کەتمەیدۇ. ھەتتا ئافرىقا یاکى ھىندىستان دۆلەتلىرى ۋە جۇڭگو ۋە روسىیەدىمۇ: بۇ ئۇسۇللار قوبۇل قىلىندى: ئەگەر خىتای کوممۇنىست ھۆکۈمىتى تەرىپىدىن ئۇیغۇرلارنى قىرغىن قىلىش نەتىجىسى بولمىغان بولسا. یاکى چېچەن ئىنگۇش یەنىلا کۈچلۈک ۋە کۈچىیىۋاتىدۇ. ئۇ روسىیە کوممۇنىست ھۆکۈمىتىگە قارشى تۇرىدۇ. پاکىستان ۋە ئافغانىستاندا تالىبان ، «ئى ش ئى د» قاتارلىق گۇرۇپپىلارنىڭ پارتىلىشى ۋە قورقۇتۇشىنىڭ ھېچقانداق تەسىرى یوق. ئۇنىڭ ئۈستىگە ئۇ یەردىکى کىشىلەر کۈندىن-کۈنگە شىئەگە ئایلىنىۋاتىدۇ. ئىرقىی ئایرىمىچىلىقتىن قۇتۇلۇپ قالغان جەنۇبىی ئافرىقادەک یىراق بىر دۆلەتنىڭ ئىسرائىلىیە ۋە ئامېرىکا بىلەن زىددىیەتلىک ئىکەنلىکىنى کۆرىسىز! ئۇلارنى سىناق ئۈستىلىگە ئېلىپ باردى. شۇڭلاشقا ، غەرب نەزەرىیەچىلىرى ھازىرغىچە ئوتتۇرىغا قویغان 84 خىل ھوقۇق قانۇنىنىڭ ھەممىسى مىنامیوتتا سۇ ئۇرۇش مەسىلىسى. بۇ ئۇلارنىڭ کۈچى بارلىقىدىن دېرەک بېرىدۇ ، ئەمما ئۇلار ھېچ ئىش قىلمایدۇ. بەلکى ئۇلار چېکىنىۋاتىدۇ ، ئاخىرقى زەربىنى ساقلاۋاتىدۇ. ئاخىرقى زەربە نېمىدىن دېرەک بېرىدۇ؟ ئۇنىڭ کۈچى نەدىن کېلىدۇ؟ بۇ نامەلۇم کۈچ نېمە؟ بۇنىڭ جاۋابى ئاللاھۇ ئەکبەر سۆزىدە. ئۇلۇغ ئاللاھنىڭ ھوقۇق ئۈچۈن پەقەت بىرلا نەزەرىیىسى بار. بۇ نەزەرىیە قورقۇنچ ئىدى. دېمەک ، کىم تېخىمۇ کۆپ قورقۇنچ پەیدا قىلسا ، ئۇنىڭ ئەۋزەل کۈچى بولىدۇ. ئاندىن ئۇنىڭغا مۇکاپات قوشۇلدى. ئاستا-ئاستا سەکسەن تۆتکە یەتتى. ئەمما ئۇلارنىڭ ھەممىسىنىڭ ئۈنۈمى بولمىدى. ھەمدە ئۇلار ئۆز ئۇسلۇبى بىلەن غەربنى ساقلاپ قالالمىدى. غەرب بۇ کۈچنى قوبۇل قىلىشقا مەجبۇر بولدى. دېمەک ، ISIS یەنە ئاللاھۇ ئەکبەرنى توۋلىدى. ئەمما ئۇلار پەقەت ئىشنىڭ کۆرۈنۈشىنىلا کۆردى. شۇڭلاشقا ، ئۇلار داۋاملاشمىدى. رەسىمدىکى کۇبىزىمغا ئوخشاش! ئۇلار پارس گىلەملىرى یاکى جۇڭگونىڭ مىنۇئاتلىرى ۋە شۇنىڭغا ئوخشاش لایىھەلەر ۋە پىلانلارنى بىلمەیتتى. شۇڭلاشقا ، ئۇلار کۇبىزىمنى کەشىپ قىلغان. رەسسامنىڭ: بىر قۇتا بویاقنىڭ بەت یۈزىگە چاچقانلىقى! یەنى ئۇنىڭ ھەتتا ۋاقتى یوق: ئۇنى قەلەم بىلەن چېچىش. ئاندىن ئۇنى چوڭقۇر شەرھلىدى. مانا بۇ ھەزرىتى ئادام قىلغان. ئۇ یارىتىلىش نىشانىنى بىلمەیتتى ، شۇڭا ئۇ پەقەت یېمەکلىکگىلا ئەھمىیەت بېرىش ئارقىلىق ھورۇن ئىدى. ئەمما خۇدا شۇنچە ھورۇن مەخلۇقلاردىن زېرىککەن. ئۇ ئۆزىگە ئوخشاش ئىجادچان ، خىزمەت قىلالایدىغان ۋە بایلىق یارىتالایدىغان ئادەم بولغۇسى. شۇڭا ئۇ ئەرەب قۇملۇقىغا! سۈرگۈن قىلىنغان بىرىنچى ئۆی سېلىش. (مۇلاسادرا: ئىنسان دۇنیاغا بىر نەرسە قوشۇش ئۈچۈن یارىتىلغان