شىنجاڭدىن غەززەگىچە

شىنجاڭدىن غەززەگىچە

ماھانىغا رەھمەت ، ئۇ ئامېرىکا زۇڭتۇڭلۇقىنىڭ کاندىداتى بولدى
شىنجاڭدىن غەززەگىچە

شىنجاڭدىن غەززەگىچە

ماھانىغا رەھمەت ، ئۇ ئامېرىکا زۇڭتۇڭلۇقىنىڭ کاندىداتى بولدى

التیام زخم های همسایگی.

 کشور بزرگ ایران، که زخم خورده استعمار است، کم کم این زخم های کهنه التیام پیدا می کنند! و مرهم آن هم، روح اتحاد و تمدن اسلامی است. آخرین زخمی که ایران از استعمار خورد، جنگ برادر کشی بین ایران و عراق بود. عراق در واقع ایرانک، یعنی ایران کوچک  یا: برادر کوچک ایران به حساب می آید،  ادامه مطلب ...

خط مقاومت به شرق ایران هم رسید!

هزاره ها قومی هستند که: با زحمت تمام نقش حزب الله لبنان را، در افغانستان انجام می دهند و: پیشتاز مقاومت برای شرق هستند. قوم هزاره تقریبا در تمام افغانستان حکومت داشته، ولی 400سال قبل که به دست استعمار انگلیس، استبداد در انجا پایه گذاری شد، همه را از سرزمین های خود بیرون کردند! مانند فلسطینی ها، آنها را آواره نمودند. اما اکنون بیداری انها و: به هم پیوستگی شان شروع شده است. تا قبل از انقلاب اسلامی در ایران،  ادامه مطلب ...

همگرایی از خداست و واگرایی از شیطان

در فلسفه بحث مهمی بنام پارادوکس یا پارادایم: (لغت فارسی دری پارادوخ)وجود دارد که برخی، به تضاد یا تناقض معنی کرده اند. مفهوم آن این است که: ممکن است یک لفظ، دو معنی متضاد یا متناقض داشته باشد! در این حالت به معما تبدیل می شود، و فیلسوف نمی داند با آن چه کند! مثل مرغ و تخم مرغ، گه نمی داند اول مرغ بوده یا تخم مرغ!  ادامه مطلب ...

آیا افلاطون واقعیت دارد؟ یا ساخته ذهن ابن مسکویه است؟

تا زمان ابن مسکویه، کسی یونان را نمی شناخت و از: ارسطو وافلاطون و جالینوس و ارشمیدس، خبری نبود. وی برای اینکه افکار خود را منتشر کند، ناچار شد از اسامی نامانوس استفاده کند! تا کسی به او خرده نگیرد. لذا نقل قول های او اغلب مشکوک، نامتوازن و گاهی بین ارسطو و اقلاطون و دیگران هم، اختلاط ایجاد می شد.  ادامه مطلب ...

تشکیلات نمازی

تحولات ایران در چهل سال گذشته، نه تنها در جهان تاثیر گذاشته، بلکه در علوم هم، منشا تحرکاتی شده است. باید کلیه نظرات و تئوری های 1978به بعد را، مستقیم یا غیرمستقیم، در تعامل با انقلاب اسلامی دانست: چه درعلوم انسانی و علوم نظامی یا در علوم سخت. باید دانست که علوم ابعاد مختلف دارند، و همه این ابعاد در کنش بایکدیگر، تغییرات معنی داری پیدا می کنند. مثلا علوم محض یا علوم کاربردی،  هر دو انعکاس نیاز انسان هستند. وقتی جمعیت زیاد می شود،  ادامه مطلب ...