شىنجاڭدىن غەززەگىچە

شىنجاڭدىن غەززەگىچە

ماھانىغا رەھمەت ، ئۇ ئامېرىکا زۇڭتۇڭلۇقىنىڭ کاندىداتى بولدى
شىنجاڭدىن غەززەگىچە

شىنجاڭدىن غەززەگىچە

ماھانىغا رەھمەت ، ئۇ ئامېرىکا زۇڭتۇڭلۇقىنىڭ کاندىداتى بولدى

دۇنیا ھالقىغان پەیغەمبەر

  پەیغەمبەرنىڭ دۈشمەنلىرى سەئۇدى ئەرەبىستاندا ئىسلام پەیغەمبىرىنى دەپنە قىلماقچى بولۇۋاتىدۇ! گەرچە ئىسلام پەیغەمبىرى ئومۇمىیلىق بولۇپلا قالمای ، یەنە دۇنیا ھالقىغان. چۈنکى ئىسلام پەیغەمبىرى ئادەم تۇغۇلۇشتىن ئىلگىرىمۇ ئىدى. ئۇ بارلىق ساماۋىیلارغا تونۇشلۇق. ئۇ تۇغۇلغاندا ، ئاسمان ئاپتاپپەرەس ئىدى. یەر یۈزىدە ۋاقىتنىڭ دەرىجىدىن تاشقىرى کۈچى یەرگە سۈرۈلدى. ساسانىی ئىمپېرىیە سارىیى (Tisphon) قۇرۇلتىیى تۈرکىیەدىن ئایرىلدى. قۇتقۇزۇش دېڭىزى قۇرۇپ کەتتى ، زوروئاستىیان ئوت بۇتخانىسى ئۆچۈپ کەتتى. ئىسلام پەیغەمبىرى بىر کېچىدە مەککىدىن یېرۇسالېمغا باردى! ئۇ یەردىن یورۇقلۇق تېزلىکىدە ئۇ ئاسمانغا چىقىپ قایتىپ کەلدى. ئۇنىڭ ئۈچۈن ۋاقىت نۆل ئىدى. بۇنىڭغا ئاساسەن ، رەھىم دۇنیا ئۈچۈندۇر. ئەگەر ئۇ دۇنیا ئۈچۈن بولغان بولسا ، ئۇ دۇنیا دەیتتى! ئەمما ئۇ: «ئالامىن» دېدى. ئۇ بارلىق دۇنیانى کۆرسىتىدۇ. نۇرغۇن ھەدىسلەردە مۇنداق بایان قىلىنغان: گۇناھسىزلار ئاسماندا یەر یۈزىگە قارىغاندا تېخىمۇ داڭلىق. بىر کۈنى شەیتان ئۆزى پەیدا بولۇپ: ھەزرىتى ئەلىنى یاخشى کۆرىمەن! ئۇ نېمىشقا؟ ئۇ: مەن خۇداغا دۇئا قىلىۋاتقان ۋاقتىمدا ، بىر کۈنى ناھایىتى یورۇق نۇر بېشىمىزدىن ئۆتۈپ کەتتى. مەن بۇ نۇرنىڭ نېمە ئىکەنلىکىنى سورىدىم ، ئۇلار: بۇ ھەزرىتى ئەلىنىڭ نۇرى. شۇڭلاشقا ، ھالقىش دېگەنلىک بۇنى کۆرسىتىدۇ. ئۇ بوشلۇق ۋە ۋاقىت ئىچىدە. دېمەک ، ھەر زامان ۋە ھەممە یەرلەر ئىسلام پەیغەمبىرىنى بىلىدۇ. (سۈنئىی ئىدراکمۇ بۇ ئەسەرنىڭ سىرىنى ئىزدەۋاتىدۇ) بەھىرە پەیغەمبەرنىڭ بالىلىق دەۋرىدە بېشارەتنىڭ تامغىسىنى ھەیران قالدۇردى. ئەمما ئاینىڭ بۆلۈنۈشى کىشىلەر مۆجىزە تەلەپ قىلغان ۋاقىتتا یۈز بەردى. شۇڭلاشقا ، بۇ قاراش بىلەن پەیغەمبەرنى ھاقارەتلىگەن یاکى ئۇنى چەکلىک دەپ قارىغانلارنىڭ ھەممىسى پۈتۈنلەی خاتا. پەیغەمبەرنى چەکلەیدىغانلارنىڭ بىر قانچە تۈرى بار: بىرىنچى تۈر: ئۇلار: ئۇ ساراڭ ، شائىر یاکى سېھىرگەر. قۇرئان ئۇلارغا مۇنداق جاۋاب بەردى: (ئۇ شائىر ۋە ساراڭ!) ئىککىنچى گۇرۇپپا: ئۇ ساۋاتسىز ، شۇڭا: ئۇ سالمان فارسىدىن نەقىل کەلتۈردى. دېمەک ، ئالاکى ئۆیدىن چىقىپ قایتىپ کېلىپ: مەن ئاشکارىلاندىم! یەزىد ئۆزىنىڭ مەشھۇر شېئىرىنى دېکلاماتسىیە قىلىدۇ: ۋەھىی یوق ، پەیغەمبەرمۇ یوق! لېکىن خۇدا ئۇلارغا یەنە مۇنداق جاۋاب بەردى: ئۇ چەتئەللىک ، ئەمما ئەرەب قۇرئاننى سۆزلەیدۇ. ئۈچىنچى گۇرۇپپا بۈگۈن تەلەپ قىلغۇچىلار: ئۇ 14 ئەسىر ئىلگىرى. ھەمدە: بۈگۈنکى مەسىلىلەر ئۆزگەردى. یاکى ئۇلار: بۇ پەقەت ئەرەبلەر بىلەنلا مۇناسىۋەتلىک. بۇلارنىڭ ھەر ئىککىسى خاتا. چۈنکى پەیغەمبەر ئەلەیھىسسالام ۋاپات بولۇشتىن ئىلگىرى ھەزرىتى ئەلىنى ئۇنىڭ ۋارىسى دەپ تونۇشتۇرغان. ئاندىن ئۇنىڭ بالىلىرى ئىمامغا یەتتى: 250 یىلغىچە. کىشىلەر پىشىپ یېتىلگەنلىکتىن ، ئىمام تارىخنىڭ ئاخىرىدا پەیدا بولغۇچە غایىب بولدى. بۇ جەریاندا ناۋاب ۋە ۋەکىللەر ھۆکۈمەتنى ئىگىلىدى. ھازىر ئۇ دۇنیادىکى بارلىق کىشىلەرنىڭ مەجبۇرىیىتى: باشتىن-ئاخىر! پەیغەمبەرنى بىلىش. ئۇنىڭ سۆزىگە ئەگىشىڭ. ئەگەر بىرسى مەن بىلمەیمەن دېسە ، ئۇ قوبۇل قىلىنمایدۇ. بۈگۈن مەن بۇ مەزمۇننى 22 خىل تىلدا یېزىۋاتىمەن ، شۇنداق بولغاندا کۆپچىلىک ئاڭلىیالایدۇ. ھەمدە ئۇ یەتمەیدىغان یەرلەر بولسا. بۇ سىزنىڭ مەجبۇرىیىتىڭىز. گەرچە بۇمۇ کىشىلەرنىڭ ئۆز مەجبۇرىیىتى. بىراق ، ئالدى بىلەن ، خۇدا ئۆلىمالاردىن ۋەدە بەردى. Is. ئەمما کىشىلەرمۇ مەسئۇلىیەتچان ، ئۇلارنىڭ ھەر بىرى: سالمان فارسىغا ئوخشاش ئىزدەش. ئۇ ئۈچ یۈز یاشتا ئىدى! ئۇنىڭ ھەممىسى سایاھەت ۋە تەتقىقاتتا ئىدى. ئۇ ساسنىیلار ئالدىدا پارسلار ۋە کىشىلەرنىڭ ۋاقتىنى باشتىن کەچۈرگەن. ئۇ ساسانىیلارنىڭ ئىلگىرىکى کىتابلىرىنىڭ ھەممىسىنى کۆیدۈرگەنلىکىگە شاھىت بولدى. ئۇ ساسانىی پادىشاھلىرىنىڭ زوروئاستىرلارنى سوتقا ئىسلامغا قارشى تۇرۇشقا تەکلىپ قىلغانلىقىغا شاھىت بولدى. ھەمدە ئۇلاردىن ئىسلام دىنىنىڭ تەسىرىدىن ساقلىنىشنى تەلەپ قىلدى. ئۇ ھەتتا ئۇلارنىڭ مۇسۇلمانلارنىڭ دۇئاسىغا چاقىرىش ئالدىدا تۇرغانلىقىنى کۆردى! ئۇلار ئۆزلىرى ئۈچۈن قۇلاق بولۇپ قالدى. دېمەک ، ئۇلار چېچىنى قۇلاققا توغرىلایتتى. ئەرەبلەر ئۇلارنى سېھىرگەر دەپ ئاتىدى. ئەمما ئۇ ھەممىنى تاشلاپ مەدىنەگە باردى. ھەمدە ئۇنى ئىسلام پەیغەمبىرىگە سۇندى. ئۇ شۇنداق یېقىنلاشتىکى ، پەیغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەیھى ۋەسەللەم مۇنداق دېدى: (سالمان ئەھلى بایتتىن). ھەمدە ئۇ قېرىنداشلىرىنى مۇسۇلمان دەپ ئاتىدى! شۇڭلاشقا ، پەیغەمبەر ئەلەیھىسسالامنىڭ ۋەزىپىسى سالمان تەرىپىدىن ئەمەس ، بەلکى ھارا ئۆڭکۈرىدە یۈز بەرگەن. جىبرىئىل ئۇنى ئوقۇشقا مەجبۇرلىدى (کومپیۇتېر ئۆزىکىنى تېرىسىنىڭ ئاستىغا قویۇڭ!) (ئىقرا ۋە راباک ئەکرەم): پەیغەمبەرنى ئوقۇ. ئۇ ئوقۇدى. ئۇ ھەمىشە ئوقۇیتتى. ھەمدە قۇرئاننىڭ تۇغۇلغانلىقىنى ئېلان قىلدى. شۇ کۈنى قۇرئاننىڭ تۇغۇلغان کۈنى تەبرىکلىنىدۇ.

خەلقئارالىق 22-کۈنى باھمان

دۈشمەن 22 باھماننى تەبرىکلەشنى ئىمکانقەدەر چەکلىک ۋە ئاز قىلماقچى بولۇۋاتىدۇ! نادان دوستلارمۇ ئۇنىڭ ئىراندا تەبرىکلىنىشىگە یاردەم بېرىدۇ. بەزىلىرى تېخىمۇ ئىلگىرىلىدى: ئۇلار تېھرانغا قارایدۇ. بىرى ، BBC غا ئوخشاش ، تېھران کوچىلىرىدىکى بوش یەرلەرنىلا کۆرسىتىدۇ! ئېیتىشلارغا قارىغاندا ، بىر ئادەم کاۋاپخانا رېستورانى قۇرغان ، ئەمما ئۇنىڭ خېرىدارى یوق! ئایلار ئۆتۈپ کەتتى ، سەۋەبىنى تەجرىبىلىک کىشىدىن سورىدى! ئۇ: کۈندىلىک پائالىیەتلىرىڭىزنى تەسۋىرلەڭ! ئۇ: بىز چۈشکىچە ئىشلەیمىز ، چۈشتە دۇئا ۋە چۈشلۈک تاماق ئۈچۈن 2 سائەت ئارام ئالىمىز! ھازىر ، 2-ئاینىڭ 22-کۈنىدىکى دۈشمەنلەرنىڭ ئەھۋالى مۇنداق: 22-فېۋرال چۈشتە ، ئۇلار بارلىق کامېرالارنى ئېتىۋېتىدۇ: ئۇلار ھېچنىمىنى کۆرمىدۇق دەیدۇ. ئەمما ئەمەلىیەت ئۆزگەرمەیدۇ. ئىمام خۇمەینى بۇ کۈننى ئاللاھنىڭ کۈنى دەپ ئاتىدى: یەنى ئىنسانلارلا ئەمەس ، ئاسمانلارمۇ ھۆرمەتلەیدىغان کۈن. قۇرئاندا یەنە تىلغا ئېلىنغان: (تەڭرىنىڭ کۈنلىرىنى ئېسىڭىزدە تۇتۇڭ) خۇدانىڭ کۈنلىرىنى ئەسلەشنى کۆرسىتىدۇ: خۇدانىڭ کۈنلىرى کىشىلەرنى خۇدانى ئەسلىتىدىغان کۈنلەردۇر. چۈنکى ئۇنتۇش ئىنسانلارنىڭ تەبىئىتى. ئىنسان دېگەن سۆز ئۇنتۇلۇشتىن کەلگەن. کىشىلەر شۇنى ئۇنتۇپ قالىدۇ: خۇدا دۇنیانى ئالتە کۈندە یاراتتى. شۇڭلاشقا ، ئۇ نوۋرۇزنى یاراتتى ، شۇنداق بولغاندا کىشىلەر ھەر یىلى یەر شارىنىڭ تۇغۇلغانلىقىنى تەبرىکلەیدۇ. شۇڭلاشقا ، نوۋرۇز 6 کۈن. ئەمما ئاینىڭ تۇغۇلغان کۈنى یىغىلىشى! ئۇلارغا قوشۇلدى ۋە 12 کۈن بولدى. ئۇ ھەر ئایدا تەبرىکلىنىدۇ. ئەلۋەتتە ، ئىمام سادىق (AS) نىڭ سۆزىگە قارىغاندا: پېرسىیە خەلقى ئۇنى داۋاملاشتۇرغان ، ئەمما ئەرەبلەر ئۇنى ۋەیران قىلغان. چېلېخ کېچىلىرى بۇ یىلدىکى ئەڭ ئۇزۇن کېچىنى ئەسلىتىدۇ. شۇ کۈنى کەچتە ، کىشىلەر ھوشیارلىقنى ساقلاپ ، شاھنامە ، قۇرئان ۋە ھافىزنى ئوقۇش ئارقىلىق تەڭرىنىڭ ئەسلىمىسىنى ھۆرمەتلەیدۇ. ئۇلار ئۇنىڭ نېمەتلىرىنى یەتکۈزدى. مىسىر خەلقىنى فىرئەۋنلەرنىڭ قولىدىن قۇتۇلدۇرىدىغان کۈنى تەڭرىنىڭ کۈنلىرى. مىسىرلىقلار ئۇنى ئۇنتۇپ کەتتى ، ئەمما ئۇلار فىرئەۋننى (ئۈچ ئېھرام) ئۇنتۇپ قالمىدى. بەزى ئىرانلىقلارمۇ 22 باھماننى ئۇنتۇپ قالىدۇ ، ئەمما ئۇلار ھەمىشە تاگۇتنى ئەسلەیدۇ. شۇڭلاشقا شۇنى بىلىش کېرەککى ، 22 باھمانمۇ ئاسماندا تەبرىکلىنىدۇ. شۇڭلاشقا ، یەر یۈزىدە ، دۇنیادىکى بارلىق کىشىلەر ، یېزا ۋە شەھەرلەر ، ھەر بىر دىن ۋە ئېتىقاد بىلەن ، ھەر بىر ئىرق بىلەن ئۇنى تەبرىکلىشى کېرەک. چۈنکى ئىمام خۇمەینىنىڭ 22-باھماندىکى سۆزىگە قارىغاندا: ئۇ ئىسلامنىڭ قۇیاش نۇرى بىزگە نۇر بېرىدىغان ئەینەک. ھەمدە ئۇ پایدا ئالغۇچىلار ۋە مونوپولچىلارنىڭ ئاچکۆزلىکىنىڭ قۇربانى بولماسلىقى کېرەک. پەقەت فاجرنى یاراتقانلارنى تەبرىکلەیمەن. بۇ سەۋەبتىن ، ئىسلام تەشۋىقات تەشکىلاتى یاکى تەشۋىقاتنى ماسلاشتۇرۇش کېڭىشى ئىران دېگەن سۆزنى ئۇلار بىلەن بىللە ئېلىپ یۈرمەیدۇ. چۈنکى ئىسلام دۇنیادىکى بارلىق کىشىلەر ئۈچۈندۇر. یېڭى تۇغۇلغان ھەر بىر بوۋاقنى ئوڭ قۇلىقىدا ئازان ، سول قۇلىقىدا ئىقامە دەپ ئاتاش کېرەک. ھەر بىر ئادەم بالاغەتکە یەتکەندە ، ئۇ چوقۇم دۇئا قىلىشى ۋە زاکات بېرىشى کېرەک. بۇ ئىلاھىی بۇیرۇق. ئۇنى ئىرانلىق یاکى نەجەف یاکى مەککە ۋە مەدىنە خەلقىنىڭ جۇغراپىیىلىک ئورنى بىلەنلا چەکلەش بۇیرۇقى ئەمەس. دۇنیادىکى بارلىق کىشىلەر خۇدا تەرىپىدىن بىر ئاتا-ئانىدىن یارىتىلغان بولۇپ ، ئۇلار ئازغان ۋە دوزاخ ئوتىدا کۆیۈش خەۋىپىدە قالماسلىقى کېرەک. چەکلىمىگە ئۇچرىغانلار ئەیىبلىنىدۇ. ئەمما خۇدا ھەممەیلەننى قۇل دەپ ئاتایدۇ. ۋە ناس دەیدۇ. چۈنکى ئۇلار ئوخشاش ۋە: ئۆزەک! ئۇلارنىڭ مەۋجۇتلۇقى بىر. ئىنسانلارنىڭ تەبىئىتى ، سەۋەبى ۋە تۇیغۇسى بارلىق ئىنسانلارنىڭ مەۋجۇتلۇقىغا سىڭدۈرۈلگەن ئاپتوماتىک یېتەکلەش ئۈسکۈنىسى. پەقەت ئىنسانلارلا بولىدۇ: ئۇنى یورۇتۇڭ! پەیغەمبەرلەرنىڭ ئاچقۇچلۇق مەجبۇرىیىتى بار. ئاچقۇچنىڭ ھەممىسى بېسىلغان ، ئەمما چەکلىک ، ئۇلار ئۇنى ئېتىۋېتىدۇ. شۇڭلاشقا ، دۇنیادىکى بارلىق کىشىلەر ئویغىنىپ خۇداغا ئىشىنىڭ! ھەمدە مەھەللە ۋە شەھەرلەردىکى 22 باھمان نامایىشىغا قاتنىشىڭ. ئۇنىڭ کۈچىگە ئاساسەن ، بۇ مەسىلە 22 خىل تىلدا! بىز ئۇنى تەرجىمە قىلدۇق ، ئەمما سىز ئۇنى یەرلىک ، شەھەر ۋە یېزا تىللىرىغا تەرجىمە قىلىشىڭىز کېرەک. بارلىق کىشىلەرگە یەتکۈزۈڭلار. تەڭرىنىڭ کامېرالىرى ئۇلارنى خاتىرىلەیدۇ. پەرىشتىلەر ئۇنى کۆزىتىدۇ ۋە کۆزىتىدۇ. خۇدا رازى.

کىرىم بىلەن غەنىیمەتنىڭ پەرقى

ئىراننىڭ خامچوتى ھالال ۋە ھارام کىرىمىدىن ئىبارەت ئىککى خىل کىرىمنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ! ھۆکۈمەت نېفىت کىرىمىنى خەلققە بېرىشى کېرەک: ئىمام سادىق مۇنداق دېدى: ئەنفالنىڭ تەڭرىنىڭ نېسىۋىسى رەسۇلۇللاھنىڭ نازارىتى ئاستىدا ئىستېمال قىلىنىدۇ. ئۇ ئىستېمال قىلىنغانلىقىدىن دېرەک بېرىدۇ! ئامانەت یوق. بایان ۋە قانۇنشۇناسلىق کىتابلىرىدا ، تەبىئىی بایلىق ۋە ئاممىۋى بایلىق ، ئۇرۇش غەنىمەتلىرى ، ئىگىسى تاشلىۋەتکەن یەر ۋە ئۆلگۈچىلەرنىڭ مال-مۈلۈکلىرى مىراسسىز ، ئورمان ، جىلغىلار ، قومۇش ، مۇنبەت یەر ، مىنا قاتارلىقلار. ھەممىسى ئەنفالدىن ھېسابلىنىدۇ. بۆلۈنگەندىن کېیىن ، ئەگەر بىر ئادەمنىڭ کىرىمى شەخسىی چىقىمدىن قوشۇلسا ، ئۇلاردىن باج ئېلىنىشى کېرەک. شۇڭلاشقا ، نېفىت کىرىمىنى (یاکى ئەنفال) تاپشۇرمای باج یىغىش مەنئى قىلىنىدۇ. ئۇنىڭ ئۈستىگە باج بىلەن زاکات بىلەن خۇمنىڭ ماھىیەتلىک پەرقى شۇکى: ۋەسىینىڭ خامچوتىنى خۇمار ، ھۆکۈمەت خامچوتىنى زاکاتتىن باج ۋە ھازىرقى خامچوت تولۇقلایدۇ. شۇڭلاشقا ، بۇ نۇقتىدىن ئېیتقاندا ، ئاقىللار ئامبىرى ۋە مەرکەزلەر ئۆگىنىشى کېرەک ، دېمەیمىز: ئامېرىکىنىڭ نېمە قىلغانلىقىنى کۆرۈپ باقایلى! بىز ئامېرىکىنى دورىغۇچىلار ئەمەس! بىز ئۇلۇغ ئایەتلەرگە تەقلىد قىلغۇچىمىز ، ھۆرمەت بىلەن بىز چوقۇم بىر ئىشنى کۆرسىتىپ ئۆتۈشىمىز کېرەک: تەپەککۇرنىڭ تەرجىمىگە ئایلىنىشىنىڭ ئالدىنى ئېلىش. چۈنکى تاللانغان مۇتەخەسسىسلەر ۋە سوتچىلار پۈتۈنلەی تەرجىمە قىلىنغان. بۇ سوتچىلارنىڭ بىرى ئېنىق قىلىپ مۇنداق دېدى: ئىران تەرەققىی قىلمىغان دۆلەت ، تەرەققىیات پرىنسىپىنى ئىلغار دۆلەتلەردىن ئۆگىنىشىمىز کېرەک! ئۆگىنىڭ ۋە ئۇنىڭغا ئىشىنىڭ. بۇ مەرھۇم تاغىزادەنىڭ یۈز یىل ئىلگىرى ئېیتقان سۆزى. ئۇ تەرجىمە ھەرىکىتىنى کۆرسىتىدۇ. ئۇنىڭدىنمۇ ناچار بولغىنى ، ئۇ: ئىچکى تەپەککۇرنى چەکلەش ۋە غەرب ئىدىیىسىنىڭ ئىستېمالىنى ئىلگىرى سۈرۈشتىن دېرەک بېرىدۇ. بەختکە قارشى ، ئۇلار تەرەققىی تاپقان دۆلەتلەردە یولغا قویۇش باھانىسى بىلەن ماکاسابتىکى بارلىق ھارام ئىشلارنى ھالال دەپ قارایدۇ. پاجىئە شۇکى ، ئۇلار ھالال ۋە ھارامنىڭ نېمىلىکىنى بىلمەیدۇ. شۇڭلاشقا ، بانکىنىڭ ئۆسۈمى ، نېفىت کىرىمى ھۆکۈمەتلەرگە بەخت تىلەشنىڭ ئورنىغا ، ئۇلارنىڭ چۈشۈشىنى کەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ. شۇڭلاشقا ، ھۆکۈمەت دۆلەتنىڭ نۆۋەتتىکى ۋە ئىقتىسادىی مەسىلىلىرىدە بىر قېتىم قوبۇل قىلىشى کېرەک: مەیلى ھالال یاکى ھارام یاکى ئەمەس! ئۇ زىئونىست ئۆسۈم سىستېمىسى یاکى ئىسلام ئۇسۇلى بىلەن خامچوتنى یاپماقچىمۇ؟ بۇ نۇقتا سارات کۆۋرۈکى ، ئۇلار بۇنى چاچتىن تار ، قىلىچتىنمۇ غەلىبە قىلىدۇ دەیدۇ: ئۇ ئىلگىرىکى ئامېرىکىغا ئوخشاش بولامدۇ؟ خەلققە زورلۇق بىلەن باج ئېلىشمۇ؟ ئاخىرقى قەرز 30 تىرىلیون دوللار؟ یاکى ئۇ ئالدى بىلەن ئۇلارنى مۇسادىرە قىلىشى کېرەکمۇ؟ چۈنکى خۇدانىڭ پەیغەمبەرگە قىلغان ئەمرى: بایلاردىن باج ئېلىش شۇڭلاشقا ، ھالال ۋە خامچوتقا مۇیەسسەر بولۇش ئۈچۈن ، ئىلغار دۆلەتلەرنىڭ ئەمەلىیىتىنى تىلغا ئالمای تۇرۇپ ، تۆۋەندىکى ئامىللارنى ئۆزگەرتىش کېرەک: بارلىق بایلىقلارنى ئىستېمال قىلىش ، تېجەپ قالماسلىق کېرەک. ئوتلاق ، ئورمان ، تاغ ۋە تۈزلەڭلىکنىڭ ھەممىسىنى خەلق ئارىسىدا باراۋەر بۆلۈش کېرەک. ئىسلام دۇنیاۋى بولغاچقا ، یەر شارىدىکى بارلىق ئىنسانلار ئوخشاش ئاتا-ئانىلاردىن. شۇڭلاشقا ، پروگرامما ۋە خامچوت تۇرغۇزۇلۇشى کېرەک: دۇنیا خەلقى تەڭرىنىڭ نېمەتلىرىنى تەڭ ئىشلىتەلەیدۇ. خۇمدا ئۆزىنى مەلۇم قىلىش سىستېمىسىنى تەشکىللەش کېرەک ، شۇنداق بولغاندا دۇنیادىکى بارلىق کىشىلەر خۇملىرىنى تۆلەیدۇ. ھېچکىم مېنىڭ زىیارەت قىلالمىدىم دېمىسۇن ، یاکى ئۇنىڭ نېمە ئىکەنلىکىنى بىلمەیمەن! کىم مەجبۇرىیەت یېشىغا یەتکەندە ، دۇنیانىڭ قەیەردە بولۇشىدىن قەتئىینەزەر ، چوقۇم ئەمەل قىلىشى کېرەک. ناماز ئوقۇغانلارمۇ زاکات بېرىشى کېرەک. خەیر-ساخاۋەت ۋە باج نامراتلارنىڭ بایلارنىڭ یانچۇقىدىکى ئۈلۈشى. ئۇلاردىن ئېلىنىشى کېرەک. ئەلۋەتتە ، بۇ ئىراندا قوللىنىلماسلىقى مۇمکىن ، چۈنکى بىر تەرەپتىن: پىلانلىغۇچىلار پایدىنى پىششىق بىلمەیدۇ. یەنە بىر تەرەپتىن ، قانۇنشۇناسلار ھۆکۈمەت دائىرىسىدە ھەرىکەت قىلماسلىقى کېرەک. نۇرغۇن ئەھۋاللاردا ، قوشۇمچە زاکازلار دەسلەپکى زاکازدىن یاخشىراق! ئۇنى یېیىش دۇرۇس. مەسىلەن ، ئۇلار پۇل پاخاللىقى یۇقىرى ، ئۆسۈم نىسبىتىنى ئۆستۈرەیلى دەیدۇ. ئۇنىڭ ئۈستىگە ھۆکۈمەتنىڭ ھۆکۈمى ئەۋزەللىککە ئىگە بولغاچقا ، مەرکىزىی بانکا بۇ قارار بىلەن: قانۇندىن یۇقىرى ۋە خەلقئارا ئادەتتىن یۇقىرى ، ئۆسۈم نىسبىتىنى% 40 کە ئۆستۈردى. بۇ ئەمەلىیەتتە ھۆکۈمەتنىڭ قەرزىنى ئاشۇرىدۇ! ئۇنى مۇسادىرە قىلىش ، چۈنکى ھۆکۈمەت چىقىمىنىڭ کۆپىنچىسى بانکىلارنىڭ قەرزى

سالمان ماھانى

تېخنىکىلىق ۋە ئىقتىسادىی یوللۇق: ئەسلام قازۋىنى (سالمان ماھانى) نىڭ 13 قىسىملىق ھۆججەتلىک فىلىمى
  کازۋىن بىلەن زەنجان ئوتتۇرىسىدىکى ئالبورز ئېتىکىدىکى ماخىن کەنتى ساربفالاق تېغىنىڭ ئوتتۇرىسىدا ۋە قار بىلەن تولغان گۈزەل گۆھەردەک پارقىرایدۇ. بۇ یېزىنىڭ زەنجان یولى بىلەن راشت یولىنى تۇتاشتۇرىدىغان تۆت چوڭ یولى بار. سىز لۇشەندىن سولتانیېغا ۋە: ساین قەلئەدىن مانجىلغا بارالایسىز. بۇ سەۋەبتىن ، ئۇ نۇرغۇنلىغان مۇھىم تارىخىی ۋەقەلەرنىڭ مەرکىزى بولۇپ کەلدى ، بولۇپمۇ دالا پائالىیىتى بولۇپ ، قەلبىدە نۇرغۇن خەزىنە ۋە مىنا بار. بەزىلەر ئۇنى (مادىن) ئورتاق چېگرانى کۆرسىتىدۇ دەپ قارىغان دائىرىدە: ھامادانلىق مادىیانلار ۋە دىلام مەدىلىرى. بەزىلەر ئۇنى ماھىن دەپ ئاتایدۇ ، یەنى بىزنىڭ ئىککىمىز: قۇمرىن بانى ھاشىم: ھەزرىتى ئابباس ۋە ئەلى ئەکبەر: یەنە بەزىلەر ئۇنى گۈزەل مەنىدىن کەلگەن ۋە ماھ ۋە قوشۇمچىسىدىن کەلگەن دەیدۇ: سىمىن ۋە زارىنغا ئوخشاش. بۇ سەۋەبتىن ، ئەسلام قازۋىنىنىڭ ئوخشىمىغان ئىسىملىرى بار: ئۇ سۇلایمان ئىبنى ئەمر تۈرکى دەپ ئاتالغان. ئۇ یەنە سالمان ۋە سالىم دەپمۇ ئاتىلىدۇ. ئۇنىڭ ئۈستىگە ئۇ ئەمەلىیەتتە ماھنى: چۈنکى ئۇ کاربالادا شەھىد بولغاندىن کېیىن ، ئۇنىڭ بېشى کېسىلىپ بۇ یەرگە ئەۋەتىلگەن ۋە ئۇ ماھانىغا دەپنە قىلىنغان. ئۇ بىردىنبىر ئىران یاردەمچىسى: کاربالادىکى ئىمام ھۆسەیىن (AS). ئۇنىڭ ئەڭ مۇھىم رولى بولسا ئىمام ھۈسەیىن (AS) مۇ دۇئا قىلىدىغان ئاشۇرانىڭ چۈشلۈک دۇئا ۋاقتىنى ئېلىپ کېلىش. ئۇ تۈرکچە ، پارسچە ۋە ئەرەبچە ئۈچ خىل تىلنى پىششىق بىلىدۇ. تارىخى پاکىتلار شۇنى ئىسپاتلىدىکى ، ھەزرىتى ئەلى ئۇنى ئىراننىڭ شىمالىدىکى مىسسىیونېرلىق سەپىرىنىڭ بىرىدە بىللە ئېلىپ کەتکەن. ئەلۋەتتە ، تارىخى کىتابلاردا ئۇنى پەیغەمبەرنىڭ قۇلى دەپمۇ تىلغا ئالغان. ئۇنىڭ چىرایلىق قول یازمىسى بولغاچقا ، ئۇ یەنە پۈتۈکچى دەپ ئاتالغان. ماھىن خەلقى پارسچە ، ئەرەبچە ۋە تۈرکچە ئۈچ خىل تىلنى پىششىق بىلىدۇ. ئۇلارنىڭ یېزىقلىرى ۋە قولیازمىلىرى نەچچە مىڭ یىللىق تارىخقا ئىگە. پەقەت سالمان ماھانى یاکى ئەسلام قازۋىنىنى ئویلاشقاندىلا ، ماھىننىڭ تارىخى 1400 یىلغا یېتىدۇ. بۇ تېخىمۇ کۆپ. ئەمما شەھىد بولۇپ سارمباراکنى تاپشۇرۇۋالغاندىن کېیىن ، کىشىلەر کاربالا پاجىئەسىنى ھېس قىلدى. ئۇلار قوزغىلاڭنى باشلایدۇ: قوشنا یېزىدا ئۇلار ئۆزلۈکىدىن ئېلىپ کەلگۈچىلەرگە قارشى باش کۆتۈرىدۇ. سزاناق یېزىسىنىڭ قایناق ئىلمىنىڭ مادازمىسى بۇنى سۆزلەیدۇ. بۇ قوزغىلاڭدا ئەسلامنىڭ ئىککى ئوغلىمۇ شەھىد بولدى ، ئۇلارنىڭ قەبرىلىرى باش ئىمامزادانىڭ یېنىدا. ھەمدە ئۇ Glendam دەپ ئاتالغان. بۇلار ئاساسلىق تېما: ھۆججەتلىک فىلىمنىڭ 13 بۆلۈمى بار ، تۆۋەندىکى تەرتىپ بویىچە: بىرىنچى قىسمى: ئۇنىڭ ئىمام ئەلىنىڭ قولىدا شىئەگە ئایلىنىشى ، ئىککىنچى قىسمى: ئىمام ئەلى بىلەن ھەمرا بولۇش ، ئۈچىنچى قىسمى ، ئۇنىڭ تالانتىنى ئىشلىتىش ئۈچ خىل تىلدا ۋە ئۇنىڭ ھۆسنخەتلىرى ، تۆتىنچى قىسمى: ئىمام ھەسەن بىلەن ھەمرا بولۇش ، ئۇنىڭغا ئامانلىق بولسۇن. بەشىنچى: قۇرئان ئوقۇتقۇچىسى ئىمام ساججاد ، ئالتىنچى قىسمى ، ئىمام ھۈسەیىننىڭ ئوقۇتقۇچى مۇکاپاتى ، یەتتىنچى قىسمى ، کاربالاغا قاتناشقان ۋە جەڭ قىلغان ، یەتتىنچى قىسمى : کاللىسىنى کېسىش ۋە ئۇنى ۋەتەنگە (ماخىن) ئەۋەتىش ، سەککىزىنچى قىسىم: ماھىن ۋە ئۇنىڭ بالىلىرىنى قارشى ئېلىش (گىلېندام) ، توققۇزىنچى قىسىم ، مۇبارەک دەپنە قىلىش. باش ئىمامزادا) ۋە سزاناق خەلقىنىڭ ئىسیان (یەھۇدىی ئىلمى) قىسمى 10: ماتەم ۋە خاتىرىلەش ۋە قىسقا دۇئا قىلىش 11-قىسىم بۇ شېھىت ھامشاھرى 12-قىسىم دىۋان شېئىرلىرىنى تاماملاش ۋە ئارتىسلارنىڭ کىیىم-کېچەکلىرى ۋە تەرتىپلىرى بویىچە دۇئا-تىلاۋەتنىڭ داۋاملىشىشى ۋە تۈرک ، ئەرەب ۋە پارسچە ئۈچ تىلدا تاماملىنىشى ئەۋلادتىن ئەۋلادقىچە بولغان روللارنىڭ 13-قىسمى: ئىسلام دىنىنىڭ بۇ ئایدىکى ئىپادىسى ، قارىماققا کىشىلەر ئوخشاش یىللاردىن باشلاپ تاجىنى باشلىغاندەک قىلىدۇ. ئورۇن ۋە ھۆججەتلەر جەھەتتە تېخنىکىلىق یوللۇق ، ئۇنى ئىران تارىخىنىڭ بىر بۆلىکى دەپ قاراشقا بولىدۇ. چۈنکى بارلىق تارىخىی ۋەقەلەر بىر-بىرىگە مۇناسىۋەتلىک ، بىز بۇ ھۆججەتلىک فىلىمنى تەکشۈرۈش ۋە تەییارلاش جەریانىدا ئىجتىمائىی ، سىیاسىی ۋە ئىقتىسادىی ۋەزىیەتکە ئاتلىنىشىمىز کېرەک. بۇ پوزىتسىیەدىکى ئاساسىی نۇقتا تارىخىی مەنبە ، ئىمپېرىیە ۋە مۇنەۋۋەر: ھەر ساھەدىکى ئىرانلىقلار. بولۇپمۇ بۈگۈنکى تېھران ۋە مەرکىزى ئالبورز ئۆمەر ۋە ئىبنى سائادنىڭ ئۇرۇشلىرى تەرىپىدىن بویسۇندۇرۇلمىدى ، ئەمما سۈکۈت مەزگىلىدە ھەزرىتى ئەلىنىڭ روھىی سەپەرلىرى بىلەن ئۇلار شىئەگە ئایلاندى. باکۇ ۋە تاتارستاندىن ، مازار شەرىفکە قەدەر ، ھەزرىتى ئەلى مەسلىھەتلىشىش ئارقىلىق ئافغانىستاننى ئىسلام ۋە شىئەلەرگە ئۆزگەرتتى. ئۇنىڭ چېشمە ئەلى ، ئاب ئەلى ۋە ئابىک دېسترانج قاتارلىق ئەسەرلىرى خەلق ئۈچۈن ئىدى. مۇبارەکنىڭ یاردىمىدە یەمەنمۇ ھېچقانداق ئۇرۇشسىز شىئە مەزھىپىگە ئایلاندى.

کىشىلەرنىڭ خامچوتى

خامچوت ۋە پروگراممىلارنىڭ یېڭى ۋە نوررىئاز ئەمەس, بەزى نىکېتلار ۋە گالىستۇکنىڭ بەزىلىرى بىزگە تەلەیلىک. ئىراننىڭ 15000 نى چىلاپ قویۇڭ. شۇنىڭدىن ھازىرغا قەدەر خامچوت ۋە پروگراممىلاردا بولۇپ, خۇدانى ئەڭ مۇھىمى, خۇدا نېمە ئۈچۈن پروگرامما تەشکىلاتى! کالا گۆشىدىن پرېزىدېنتنىڭ ئوردىسىغا کەلگەن خام ئەشانى ھەرگىزمۇ بىزگە خامچوت قىلىشنى ئۆگەتمەیدۇ. چۈنکى ئۇلارنىڭ ھایاتى تەکرار ۋە تەجرىبىگە ئەمەس. ئۇلاردىن ناچارراق: ئۇلار ئىراندىکى ھەر خىل ئىلگىرىلەشلەرگە سەل قارایدۇ, ئىراننىڭ بىر دۆلەتنى تەرەققىی قىلمىغانلىقىنى ئېیتتى! ھەمدە ئۇ چوقۇم ئۆگىنىشى, ۋە غەربتىن کەلگەن تەرەققىیات پرىنسىپلىرىغا ئەمەل قىلىشى کېرەک! راستىنلا ئویلانغاندا, بۇنداق کىشىلەر رېپىر! ئېنىقکى ئېنىقکى ئېنىق: ئۇلارنىڭ ھېچقانداق مەقسىتى یوق. بەلکى ئۇلار یەنىلا تەرجىمە ئەدەبىیاتىنى بىر تەرەپ قىلىشنى خالایدۇ: غەرب پىلانىنىڭ یۈز پىرسەنتىنى ۋەیران قىلىش. ئۇلار 15000 ئىرانلىق پۇقرالىرى ئېغىز سۈیىنىڭ ئىجرا قىلىنىدىغانلىقىنى ئویلایدۇ! ئۇلار بىر کۈنى: Tazaffarl Al -Din Sha خالسىنغا تۈکۈردى. Nasser al-by-uhahny ئۇنى قوبۇل قىلمىدى. شۇنىڭ بىلەن کىشىلەر: «قولۇڭلارغا تۈکۈرۈش یوق! خامچوت دۆلەت بوغالتىرلىرىغا باراۋەر بولالایدۇ! خەزىنە یاکى دۆلەتلىک ئىقتىسادىی بۆلۈمى! ئۇ مەنئى قىلىنىدۇ. مەسىلەن, ئۇلار ئۆز ئىسلامدىن کېیىندىن کېیىن,, ھېساباتنى قوبۇل قىلغان کىشىنىڭ دېگىنىمىز دەیدۇ. ئۇ شىۋىتسىیەنى کوللىکتىپ ئۆلتۈردى! بۇ مالىیە مىنىستىر ۋە بوغالتىرنىڭ شىۋىتشىنى یوقىتىشنى کۆرسىتىپ بېرىدۇ. چۈنکى شىئە ئاساسسىنى ئاساس قىلغان: ماس خامچوت, چېکىتلەر ئاساسى خامچوتنى ئاساس قىلىدۇ. ئەمەلىیەتتە, بىردىنبىر ھەقىقىی دېموکراتىیە ئىسلام قانۇنى ئىسلام قانۇنىدا. چۈنکى کونتېیزىم یوق. ھېچکىم قارشى تەرەپتىن ئۈستۈن ئەمەس. 8 مىلیارد ئادەم بىر ئاتا-ئانىنىڭ دۇنیاسى. ھەممىسىنىڭ باراۋەر ھوقۇقى بار. بۇ ئىش ھەممىدىن قەتئىی ھاۋالە قىلىنغان. ئەمما غەرب دېموکراتىیە ئىنسان ۋە پۇتىنى ئۆتىدۇ. ئۇ ھازىر ئەرکىن! غەربدىکى ئەڭ مۇھىم پرىنسىپ, ماددىی دۇنیا ئىقتىساد, یېیىش ۋە بېقىش. ھەمدە پۇل قىممىتىگە ئاساسەن: باھالاش ۋە بۆلۈنگەن: یەنى پۇل-مۇئامىلە ھایاتى بارلار بۇ مائارىپ ۋە نەزەرىیەدە, ھۆکۈمەت چوقۇم ھایات قېلىش قانۇنىیىتى, ھەممىسىگە ئەھمىیەت بېرىشى کېرەک) بۇ پۇل ھۆکۈمەتنىڭ قولىدا. ئاندىن ھۆکۈمەت ئۆسۈم ۋە پۇلغا ئېرىشىش ئۈچۈن ھایات قېلىشنى خالایدىغانلارغا یول قویىدۇ. بىز ئاللىبۇرۇن ئەدىیال ئۇنسىیەنىڭ پەرقىدە ئۆزگىرىش: مىللەت چوقۇم مالىیەنى تولدۇرۇشى کېرەک, ھۆکۈمەت ئۇنى بوشتۇرىدۇ. ئەلۋەتتە کاپىتالىستىک ھۆکۈمەتتە, کاپىتالىست بولىدۇ. مەسىلەن: ئوخشاش بولمىغان مېخانىزم بىلەن: ئىش ھەققى یاکى ئەڭ تۆۋەن ئىش ھەققىنى ئازایتىش, ئۇ بارلىق بایلىقلارنى ئىگىلەیدۇ. ئىسلام کىم ۋە مال-مۈلۈک, تەڭکەشلەر ۋە مال-مۈلۈکلەرنى ئورتاقلاشتۇرىدۇ: ھەر قانداق ئورۇن یاکى شەخس یاکى شەخس. خەزىنىسنىڭ ھەر قانداق نەرسىلىرى بار, ئۇ کىشىلەر ئارىسىدا تەڭ ئایرىلىشى کېرەک. ئەمەلىیەتتە, ئىسلام دۆلىتىنىڭ خەزىنىسى خەلق: بىخەتەر ئەمەس. ئۆینىڭ ھەر بىر باشلىقى خەزىنە ۋە پىلانلىغۇچى. شۇڭا پۇل ۋە سۇیۇقلۇق چوقۇم ئائىلىنىڭ بېشىغا بېرىشى کېرەک. ئۇ بالىلىرىنىڭ ۋەسىیسى. ئەمما کاپىتالىزم, کاپىتالىزما یاکى ھۆکۈمەت خەلقنىڭ ھامىیلىرى. ئۇلار بىزگە پۇل بەرگىن, شۇڭا بىز خەلقنىڭ ۋەکىللىکىگە سەرپ قىلالایمىز. ئەمەلىیەتتە مۇنداق دېدى: ئۇلار: کىشىلەرنىڭ تۇرمۇشى یوق, ئەگەر بىز ئۇلارنى تارقىتىڭلار, ئەگەر بىز ئۇلارنى تەقسىم قىلسىڭىز, قۇرۇلۇش خىزمىتى تەلەپ قىلىنمایدۇ. شۇڭلاشقا, کىشىلەرنى پۇل ۋە مالىیە کاپالىتى ئۈچۈن تۆلەشکە قىزىقتۇرۇشى, ئەمما غەیۋەتچىلار بۆلۈپ, ئۇلارنىڭ تۇتۇۋېلىشنى ۋە ھۆکۈمەتنىڭ تۇتۇپ تۇرۇلۇشىغا تېگىشلىک ئىچىمىز بار دەپ قارایمىز. ئىلاھىی سىستېما شۇنداقلا ئاممىۋى تۈزۈم, ئاممىۋى تۈزۈم, ئاممىۋى سىستېما: بۇ, خەزىنە, خەزىنە خۇدا بىلەن بىللە. خۇدا خالىغان نەرسىگە بېرىدۇ. بۇ ئارزۇ خۇداغا قایتىپ کەلدى. ۋە کىشىلەرگە. یەنى مەدھىیە ئوقۇغان کىشى. بۇ یەردە مۇنداق دېیىلگەن بىردەکلەر: مایکول (مایکول) ئەسکەرلىرى بار: ئۇلارنىڭ بىر تامچە یامغۇر یاغاش ۋە یېتەکلەیدىغان بىر تامچە چۈمۈلە, یاکى زاۋۇت یاکى ئىنسانغا یېتىش مەجبۇرىیىتى بار.