شىنجاڭدىن غەززەگىچە

شىنجاڭدىن غەززەگىچە

ماھانىغا رەھمەت ، ئۇ ئامېرىکا زۇڭتۇڭلۇقىنىڭ کاندىداتى بولدى
شىنجاڭدىن غەززەگىچە

شىنجاڭدىن غەززەگىچە

ماھانىغا رەھمەت ، ئۇ ئامېرىکا زۇڭتۇڭلۇقىنىڭ کاندىداتى بولدى

قاتىللار ۋە شەھىدلەرنىڭ ئورنى

پەلەستىن مەسىلىسىدە ، ئىسپاتلاندى: دۇنیا قاتىل ۋە شەھىدلەرنىڭ ئورنىنى ئالمایدۇ. بەلکى بۇ مەستانىلەر قاتىللار بولۇپ ، ئۇلار ئۇنى شېھىت سۈپىتىدە کۆرسىتىشکە تىرىشىدۇ. دېمەک ، بۇ تاراتقۇلارنىڭ زىئونىست تاراتقۇلىرى ، مەستانىلىرى ۋە ئوزۇقلانغۇچىلار ئىسرائىلىیەنى توغرا کۆرسىتىشکە ئۇرۇنۇۋاتىدۇ! ھەمدە پەلەستىنلىکلەرنى تېرورچى ۋە ۋەھشىی دەپ تونۇیدۇ. ئېنىقکى ، ئىسرائىلىیەلىکلەرگە ھۇجۇم قىلغان ۋە قوغلىغان پەلەستىنلىکلەر. بولمىسا ئىسرائىللار! ئۇلار شەمسمەدنىڭ مۈڭگۈزىگە ئوخشاش تولۇق ئەدەپ بىلەن یاشایدۇ. بۇنىڭ تارىخى یىلتىزى بار: قابىل ھابىلنى ئۆلتۈرگەندە. تەبىئىیکى ، ئاساسىی قانۇن ھوقۇقى ۋە بارلىق پەیلاسوپلار ئۇنى قاتىل دەپ جاکارلىشى ۋە ئۆچ ئېلىشنى ئەیىبلىشى کېرەک. ئەمما نېمە ئىش یۈز بېرىدۇ؟ چۈنکى ھابىل یوق: ئۆزىنى قوغداش ئۈچۈن ، ئۇنىڭ سۆزى ئاڭلانمایدۇ. بەلکى قاتىل قاتىلنىڭ سۆزى ئاڭلاندى. بۇ مۇنداق دېیىلگەن: قاتىل بىلەن شەھىدنىڭ ئورنى ئۆزگەرتىلگەن. ئىنسانىیەت یالغانچىلىق پەلسەپىسى بىلەن ئۆزىنى قایىل قىلىدۇ. تۆۋەندە ، ئەگەر ئۇ قابىلنىڭ سۆزىنى قوبۇل قىلمىسا ، ھابىل کېیىنکى بولىدۇ. شۇڭا یاشاشنى داۋاملاشتۇرۇش ئۈچۈن ئۇ چوقۇم: ھەقىقەتتىن یۈز ئۆرۈشى کېرەک. بۇ پەلسەپە ئۇلارنى خۇدانى قابىلنىڭ ھەمراھى دەپ تونۇشتۇرىدۇ! بۇ سوئالنى قویۇش ئارقىلىق: ئۇنداقتا خۇدا قەیەردە؟ ھابىلدىن ئۆچ ئېلىش ئۈچۈن ، یاکى قابىلنى گۈرجەک بىلەن ئۆلتۈرۈشکە یول قویماسلىق کېرەکمۇ؟ ھازىرقى تارىخىمىزدا ، بۇ یۈزلىنىش غەرب ۋە یەنە بىرى دەپ ئاتالغان: ئاساسەن قابىلنىڭ ئوغلى بولغان غەرب ۋىجدان ئازابىدىن قۇتۇلۇش ئۈچۈن ئادەمدىن ئۆزىنى قاچۇرۇشنى تاللىغان. دېمەک ، ئەگەر ھەزرىتى ئادام ئۇنىڭ جىنایىتىدىن خەۋەر تاپسا ، ئۇنىڭدىن قایتىپ کېلىدىغانلىقىنى بىلىدۇ. شۇڭلاشقا ، ئۇ مەککە ۋە بەیت ھەرەمدىن غەرب ۋە غەربکە قېچىپ کېتىدۇ. ئاساسەن ، بەختار سۆزىنىڭ مەنىسى: یەر یۈزىدە ، ئالۋاستىلار یاکى مەخپىی دۈشمەنلەر: ھەزرىتى ئادەم مەشھۇر. شۇڭلاشقا ، ھەزرىتى ئادەم ئەمدى ئۇنىڭ قابىل بىلەن کۆرۈشەلمەیدىغانلىقىنى ھېس قىلدى. شۇڭلاشقا ، ئۇ ئۈچىنچى بالىنى یاکى سېیىتنى چاقىرىدۇ ، پەیغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەیھى ۋەسەللەم ھەزرىتى ئادەمدىن ئون کىتابنى تاپشۇرۇۋالىدۇ: ئۇنىڭدا بۇ ئىشنىڭ ماھىیىتى بایان قىلىنغان ۋە ئۇ قابىلنى تېپىش ۋەزىپىسىنى تاپشۇرۇۋالىدۇ: شۇڭلاشقا ، ئۇ شاماتقا سەپەر قىلىدۇ. ئەمما کابىلېس تېخىمۇ یىراقلاپ یاۋروپاغا قېچىپ کەتتى ، شۇڭا لىۋاندا ئۇ یەردە دەپنە ئىشلىرىمۇ بار. مەککىنى قۇرغان ۋە مەدىنىنى قۇرغان ھەزرىتى ئادام (ئا.) زېمىننى تەکشۈرۈش نەتىجىسىدە لىۋانغا یېتەلمىگەن ، ئۇنىڭ جەسىتى نەجەف ئەشرەفکە دەپنە قىلىنغان. چۈنکى یەھۇدىی ئەمەسلەر ، یەنى کابىللار نەجەف ۋە شامدىن تېخىمۇ یىراقلاپ یاۋروپاغا قېچىپ کەتکەن. سەتچىلىک دەۋرىدە ، کىتاب ۋە یېتەکچىدىن مەھرۇم قالغان ۋە ھېچقانداق پەیغەمبەرنى قوبۇل قىلمىغان ئافىنا ۋە رىم ئۆز-ئۆزىنى مەرکەز قىلغان تەپەککۇر ئاساسىدا پەلسەپە ۋە ئىلىم-پەن قۇرغان. ئافىنا ۋە رىم پەیلاسوپلىرى شەھىد ۋە قاتىلنىڭ ئورنىنى ئېلىش ئىستراتېگىیىسىنى تاماملاش ئۈچۈن ، خۇدانى رەت قىلىپ ، ئەقىلنى ئىسپاتلىدى: ئىنسان ئىلاھىی. ئۇلارنىڭ نەزەرىیىسىنى ئىسپاتلاش ئۈچۈن ، ئۇلار ۋەھشىیلىکتىن قۇتۇلۇش ئۈچۈن شەرققە ھۇجۇم قىلدى! چىقىرىڭ گەرچە ئىران ئىمپېرىیە بولسىمۇ ، ئۇلار شەھەر باشلىقى ئىدى. ئۇلار ئۆزىنى رىم ئىمپېرىیىسى دەپ ئاتىدى ، ئىرانشاھرى بۇ یەردە تىلغا ئېلىنغان. ئەمما ئۇلار مەغلۇپ بولدى: ھەمدە ئوتتۇرا ئەسىردىکى چۈشکۈنلۈککە باش ئەگدى. موڭغۇللار یەنە ھۇجۇم قىلغاندا ، شەرق خەلقى ئىککى گۇرۇپپىغا بۆلۈندى: بەزىلىرى بۈگۈنکىگە ئوخشاش ، موڭغۇللارنىڭ قارشىلىق کۆرسىتىش ۋە یوقىتىش سېپىگە ئەگىشىپ ، قالدى. ئۇلارنىڭ بەزىلىرى ئۇنى ئۆز ئۈستىگە ئالدى: ئۇلار غەرب ۋە غەربکە کەتتى. ئۇلارنىڭ مەۋجۇتلۇقى غەربلىکلەرنى چۈشکۈنلۈکتىن قۇتۇلدۇردى ، گۈللىنىش بارلىققا کەلدى. ئەمما بۇ قېتىممۇ گرېتسىیەلىکلەرگە ئوخشاش شەھىد ۋە قاتىللارنىڭ ئورنىنى ئۆزگەرتتى: قەدىمکى گرېتسىیەگە ئوخشاش ئۇلار خۇدانى ئىنکار قىلدى: ئوسۋىتز یاکى خولوکاستتا ئۇلار خۇدا نەدە؟ شۇڭا ئۇلار ئىسرائىلىیەنى قۇردى: غەربکە ۋەکىللىک قىلىش! گوبلىنمۇ؟ کىشىلەر ئارىسىدا گۇمان! ئۇلار: گۇمان ئېنىقلىقنىڭ باشلىنىشى دېدى. ئەلۋەتتە ، قاتىلنىڭ ھەقىقىتى! شۇڭلاشقا ، ئۇلار خۇدادىن سوئال سورىدى ، ئۆزىنى مەدەنىیەتلىک ، دۇنیانىڭ ئىگىسى ۋە دۇنیانىڭ دەرىجىدىن تاشقىرى چوڭ دۆلىتى دەپ تونۇشتۇردى. قاجارغا ئوخشاش ، ئىرانلىقلار ئۇلارغا مەپتۇن بولۇپ قالدى ۋە غەرب ئەمدى روھىی کېسەلنىڭ مەرکىزى ئەمەس دەپ قارىدى. ئۇلار کىشىلەرنى خۇشال قىلىشنى ھەقىقىی خالایدۇ. ئۇلارنىڭ ھەممىسى ئۇلارغا بېرىلدى: ئۇلارغا ھەقسىز نېفىت ، تاموژنا ، تاماکا ، قەدىمکى ئەسەرلەر ۋە ئالتۇنلار بېرىلدى ... ھەممە نەرسە یاۋروپا ۋە ئامېرىکىغا کەتتى. نېمە ئىش یۈز بەرمەسلىکى کېرەک ئىدى.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد