ئىنقىلابنىڭ نەزەرىیىسىنى قایتىدىن لایىھىلەش ، نەزەرىیە ۋە نەزەرىیەنى قایتىدىن باشلاش باشلاندى ۋە بۇ بىر بەختلىک ھەرىکەت: بۈگۈن جامىیا مۇستافا ئۇنىۋېرسىتېتىدا ئاچقۇچ بېسىلىپ ، ئۇنىۋېرسىتېتنىڭ رەئىسى ئوقۇغۇچىلاردىن تەلەپ قىلدى. ئەلۋەتتە ئىنقىلابتىن بۇرۇن باشلانغان ئەسەر. مەسىلەن ، ھىجاب مەسىلىسىدە ئاللاخ موتاخارى ، پەلسەپەدىکى ئاللامە تاباتابای ۋە ئىقتىسادشۇناسلىقتىکى ئاللامە سادىر بىلىم چېگراسىدا ۋە کوممۇنىزم ۋە جاھانگىرلىک دۇنیاسىنىڭ ئۇچرىشىش نۇقتىسىدا پەیدا بولدى. ئەمما بۇ نەزەرىیەلەرنىڭ ئىککى مۇھىم کەمچىلىکى بار: بىرىنچىسى ، مۇداپىئە دەپ قارالدى. دېمەک ، ئۇلار غەرب نەزەرىیىسىنى بىردەک ۋە مۇقىم دەپ پەرەز قىلدى ۋە مۇشۇنىڭغا ئاساسەن بولقا بىلەن ئۇردى. یاکى مۇنداقچە ئېیتقاندا ، ئۇلار ئۆز ساھەسىدە ئویناپ ، ئەڭ کۆپ پىکىرنى ۋەیران قىلدى. مەسىلەن ، ئىقتىساد ۋە ئەمگەک مۇناسىۋىتىدە ئۇلار پەقەت مارکسىزم ۋە جاھانگىرلىک نەزەرىیىسىنى تەنقىد قىلدى. ئىسلامدا. خىزمەت ۋە مەبلەغ سېلىش نەزەرىیىسى تۈپتىن ئوخشىمایدۇ: ئىسلامدا خىزمەت ۋە مەبلەغ مىننەتدارلىق. شۇڭلاشقا ، ئەمگەک مۇناسىۋىتى کاپىتالىست ئۈچۈن ئەسلا ئىشلىمەیدۇ ، چۈنکى ئەمگەک مۇناسىۋىتى ئېنىقلانغان: ئۇ خۇدا ئۈچۈن: ئەلقاساب ھەبىبۇللا. ھەر بىر سودىگەر ئۆزىنىڭ نامىنى خۇدا نامىدا ئاچىدۇ. شۇڭلاشقا ، خېرىدارلارغا یۈزلەنگەن: سېتىشمۇ ئوخشىمایدۇ. ئىککىنچى باشقىچە پىکىر: بۇ نەزەرىیەلەر بوغۇلۇش کەیپىیاتىدا تەییارلانغان. دېمەک ، ئىسلام ئۆلىمالىرى کەڭ قورساق ئەمەس ئىدى. نۇرغۇن رایونلاردا ئۇلار کىرەلمىدى. پەرەز قىلىنىشىچە ، ئەگەر پروفېسسور موتاخارى ھىجاب ھەققىدىکى پاکىتلارنى یازغان بولسا ، «زان روز» ژۇرنىلى ئېلان قىلىنمىغان بولاتتى. شۇڭلاشقا ، ئۇ مۇنداق یېزىلىشى کېرەک: ئۇلارمۇ تەستىقلایدۇ. یاکى پەلسەپە ۋە ھۆکۈمەت نەزەرىیىسىدە ئۇلار ئەسلا کىرەلمەیدۇ! شۇڭلاشقا ، مېنىڭ بارلىق کۆز قاراشلىرىم دۇئا ۋە روزا ھەققىدە ، ھەممەیلەن جىھاد ، نەۋلى ۋە تابارى توغرىسىدا سۈکۈت قىلىدۇ ، ئىمام سادىق مۇنداق دەیدۇ: ئىسلام بەش ئىشنى ئاساس قىلىدۇ ، بىرىنچىسى ۋىلایات. رىسالىلەردە ۋېلایات فاقىھ مەسىلىسى توغرىسىدا تېخى ھېچ نەرسە یوق! یاکى ئىمام زامان (AS) نى ساقلاش قائىدىسى ئەسلا ئىپادىلەنمەیدۇ. ئۇلار پەقەت کېلىشىنىڭ یېقىنلاپ قالغانلىقىغا ۋەدە بېرىدۇ! بۇمۇ سەلبىی ئەکىس ئېتىشکە ئىگە. بۇ 50 یىل بولدى دېگەنلىک: ئۇلار پەیدا بولۇشنىڭ بارلىق ئالامەتلىرىنى بىر-بىرلەپ سانایدۇ. ئەمما ئۇلار ئىمام زاماننىڭ بەزى ھەمراھلىرىنىڭ تېخى تۇغۇلمىغانلىقىنى بىلمەیدۇ! مەتبۇئاتلاردىمۇ ئوخشاش: کۆپىنچە مەتبۇئاتلار ئۇلارنىڭ شەرىپىنى ئىجادىی مەسىلە دەپ قارایدۇ. مەتبۇئات ئىنقىلابنىڭ سەۋىیىسىدە بولسا: مەسىلىنى ھەل قىلىش ۋە ئاۋامنىڭ مەسئۇلىیىتى. شۇڭا کاللىدا ھېچقانداق مەسىلە قالمایدۇ. شۇنداق بولغاندا ھەممەیلەن کەلگۈسىنى ئویلاپ ، بارلىققا کېلىشکە تەییارلىق قىلالایدۇ. 200 پارس تىلى تورى ، ھەتتا رادىئو ، تېلېۋىزىیە تورى ۋە مەتبۇئاتلارنىڭ ئومۇمىی ئەھۋالىدىن قارىغاندا ، ئۇلارنىڭ ھەممىسى ئەینەکنى یېرىم قۇرۇق دەپ قارایدۇ. ھەمدە ئۇلار ھەرگىزمۇ یېرىمنى تولۇق کۆرسىتىشکە مایىل ئەمەس. ئەگەر بىرەرسى بۇنداق قىلسا ، ئۇلار ھۆکۈمەت مارکىسى بىلەن ئاخبارات جەمئىیىتى ۋە ژۇرنالىستلار جەمئىیىتى تەرىپىدىن مەسخىرە قىلىنىدۇ ۋە رەت قىلىنىدۇ! ئەیىبلەنگەن سۇ ۋە توک مەسىلىسى بۇنىڭ بىر روشەن مىسالى ، مەتبۇئاتلار ئامىر تزام جاسوس قۇرغان جەریانغا ئاساسەن ، ھەممىسى ئېنېرگىیە توشۇغۇچى ھەقسىز بولۇشى کېرەکلىکىنى ئوتتۇرىغا قویدى! ئەمما بۇ نەزەرىیەدە مۇنداق ئىککى ئاساسلىق مەسىلە بار: بىرىنچى ، ھەقسىز! سۇ ، توک ، گاز ، نېفىت ، دىزېل ۋە بولکا ئۈچۈن بېرىلگەن پۇللارنىڭ ھەممىسى پەقەت ئۇلارنىڭ ۋاکالەتچىلىرى ۋە ئىشچىلىرىنىڭ مائاشى. ناۋایخانا ئۇننى ھەقسىز تاپشۇرۇۋالىدۇ! ئۇنىڭ ئۈستىگە خېرىدارنىڭ پۇلىدىن ئۇ پەقەت بۇ یەرنىڭ ئىجارە ھەققى ۋە ئىشچىلارنىڭ ئىش ھەققىنىلا تۆلەیدۇ. ئىککىنچىدىن ، بىرەیلەننىڭ: سۇ ۋە توک ھەقسىز بولۇشى کېرەکلىکىنى ئېیتقانلىقىنىڭ ئۆزى ، ئۇ قەلبىدە ئۆزىنىڭ ئۆیى ۋە دۇکىنى بارلىقىنى ، ئەمما دېھقانچىلىق مەیدانى ۋە داچا بارلىقىنى ئىسپاتلىدى! ئۇنىڭ توک سەرپىیاتى یۇقىرى ، ئۇلار بۇنىڭغا قۇربى یەتمەیدۇ. دېمەک ، بۇ کىشى ئىمتىیازلىق سىنىپنىڭ بىر قىسمى. ئۇنىڭ ئۈستىگە ئۆیى ۋە دۇکىنى یوق ئادەمنىڭ توک ۋە سۇ ئۈچۈن پۇلى بولمایدۇ. یاکى مېڭىنىڭ ئېقىپ کېتىشى توغرىسىدا! ئۇلار ئۇنى ئاپەت دەپ قارایدۇ ۋە ئۇنى باستۇرىدۇ ، ھالبۇکى بۇ ئىراننىڭ ئادەم کۈچىنىڭ سۈپىتىدىن دېرەک بېرىدۇ ، دۇنیا ئۇلارنى جەلپ قىلىش ئۈچۈن ئەڭ یۇقىرى بەدەل تۆلەشنى خالایدۇ.